6995
Sök

Reservdelar äldre Tysk bil 2006 Web utan svenska priser ?

2 Inlägg
9 mars 2021
Trådstartare
Hej !

Köpt en Golf MK5 R32 2006 på gott eller ont. Det söker jag ingen kommentar om men

Delar ? någon som har tips på bra web butik i Tyskland Polen etc. Populär bil i England men dom är ju utanför EU och frihandel.

Priser reservdelar i Sverige är sjukt högt så tacksam för tips gärna på butik som kan WW/Golf.
Det mesta under blir först hela hjulupphängningen fjädring/stötdämpare etc behöver bytas.
Och standard svetsa nya trösklar.

(Ibland blir man förförd och köper en bil som kommer ge garagetid men låter jävligt gott ; )

6 592 Inlägg
9 mars 2021
Autodoc och bildelaronline 24 (fast de är samma firma tror jag).

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
10 mars 2021
jaka54 skrev:

Samma firma, men priserna kan variera mellan hemsidorna av någon märklig anledning, så det lönar sig att kolla båda.

Sen finns även mr auto

Truedo är en annan

Själv använder jag nästan bara autodoc

1 156 Inlägg
10 mars 2021
https://www.daparto.de/

Trodo i sveige annars

Fri fart för ett fritt folk!
14 911 Inlägg
10 mars 2021
jag hoppar mellan Ebay.de Amazon.de   mister auto   autodoc     det kan skilja väldigt mycket på olika delar så det lönar sig ibland att handla på flera olika ställen även om det tillgånger flera olika frakter..

Kör fort så hinner inget hända...

2 Inlägg
11 mars 2021
Trådstartare
jaka54 skrev:

Provat med Autodoc får fel delar fast jag lämnar regnr samt chassinr VIM. Drygt med all retur.

Fri fart för ett fritt folk!
14 911 Inlägg
11 mars 2021
Ktm400exc skrev:
jaka54 skrev:

Provat med Autodoc får fel delar fast jag lämnar regnr samt chassinr VIM. Drygt med all retur.

det är för att du gjort just vad du beskriver istället för att ta reda på vad du behöver för delar..  en ledtråd är tex när du ska köpa bromsar och det finns 7olika storlekar på bromskivorna så kan du ju inte bara chansa och köpa billigast och tro att det ska passa..

handel från internet passar inte folk som inte vet vad dom ska ha.
att ta reda på vad man ska ha är ganska enkelt om man bara vill och inte stressar..

jag lägger ett par timmar på varje köp för att spara 10kr och där ingår att jag tar reda på vad jag ska ha för del.  oftast använder jag orginal delens artikelnummer när jag söker.  det brukar löna sig om man vill hitta billigaste delarna smile  och dessutom få rätt del

Kör fort så hinner inget hända...

Sök