2158
Sök

Missljud i splitt ny generator Chrysler-65

22 Inlägg
21 mars 2021
Trådstartare
Lösning; det är ett dåligt lager så reklamerar den.

Jag har bytt generator i Min Chrysler -65 och när man kör på tomgång så är det ett missljud. För mig låter det metallisk men jag behöver tips på vad jag kan leta efter. Aldrig bytt en generator innan så jag kan ha gjort nåt fel längst vägen. Allt ligger i linje och av allt att döma så är renen spänd som den bör vara.

I videon står jag på tomgång o då hörs det. Gasar jag på (vilket jag glömde filma) släpper ljudet och det låter bra i motor.

Snälla ge mig pointers på vad jag kan leta efter för fel. Börjar bli riktigt ledsen över att jag inte får ordning på detta :’(
Senast redigerat av CattanB (22 mars 2021)

2 409 Inlägg
21 mars 2021
Remmen till servon ser ut att ta i vattenpumpen? Eller ser jag fel? smile

22 Inlägg
21 mars 2021
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Remmen till servon ser ut att ta i vattenpumpen? Eller ser jag fel? smile

Kikade på det för trodde samma men det är en liten bit ifrån så va inte det. Men önskar nästan det nu så jag kunde fått detta löst wink

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
21 mars 2021
CattanB skrev:
Jag har bytt generator i Min Chrysler -65 och när man kör på tomgång så är det ett missljud. För mig låter det metallisk men jag behöver tips på vad jag kan leta efter. Aldrig bytt en generator innan så jag kan ha gjort nåt fel längst vägen. Allt ligger i linje och av allt att döma så är renen spänd som den bör vara.

I videon står jag på tomgång o då hörs det. Gasar jag på (vilket jag glömde filma) släpper ljudet och det låter bra i motor.

Snälla ge mig pointers på vad jag kan leta efter för fel. Börjar bli riktigt ledsen över att jag inte får ordning på detta :’(

[youtube]https://youtube.com/shorts/2q1EbESS9qQ[/youtube]

Jag får inte igång den video du länkar till!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

* Voff voff *
10 936 Inlägg
21 mars 2021
Vettemannen skrev:
CattanB skrev:

[youtube]https://youtube.com/shorts/2q1EbESS9qQ[/youtube]

Jag får inte igång den video du länkar till!

/Benny

Ta bort Youtube innan och efter så blir det bra: https://youtube.com/shorts/2q1EbESS9qQ

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

22 Inlägg
21 mars 2021
Trådstartare
Kolla om det funkar nu smile gjorde som Brådhis skrev smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
21 mars 2021
CattanB skrev:

Du har satt tillbaks allt som det satt och är säker på att det inte går emot nånstans? Det är ju otroligt om den nya generatorn är kass i lagren eller nått annat. Remmen är lagom spänd?

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

22 Inlägg
21 mars 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
CattanB skrev:

Du har satt tillbaks allt som det satt och är säker på att det inte går emot nånstans? Det är ju otroligt om den nya generatorn är kass i lagren eller nått annat. Remmen är lagom spänd?

/Benny

Remmen går att trycka ner ungefär så som tjockleken på remmen är. Och allt sitter som det gjorde innan. Jag har mätt och kontrollerat att allt ligger i linje med varandra. Så jag känner mig rätt handfallen just nu.
Läste nånstans om att frihjulet kan låta så men eftersom den är ny så känns det väldigt konstigt. sad

4 545 Inlägg
21 mars 2021
tvivlar på ett det finns ett frihjul på den generatorn,

22 Inlägg
21 mars 2021
Trådstartare
zzr94092 skrev:
tvivlar på ett det finns ett frihjul på den generatorn,

Okej men lager dårå...

4 545 Inlägg
21 mars 2021
Men sa du inte att den var ny?

22 Inlägg
21 mars 2021
Trådstartare
zzr94092 skrev:
Men sa du inte att den var ny?

Precis och det är ju det som skulle vara superknepigt om det är själva generatorn det är fel på. Det är därför jag behöver hjälp i vad jag ska leta efter för ev. fel. Jag har installerat den efter många bilder som referens. Får annars ta av den igen och göra om allt från början men tänkte att någon annan kanske visste vad det kunde tänkas vara innan jag gör det.

6 217 Inlägg
21 mars 2021
Du skulle ju kunna plocka bort servoremmen tillfälligt och starta med bara generatorremmen för att se om det tystnar

22 Inlägg
21 mars 2021
Trådstartare
Utmarks-Loke skrev:
Du skulle ju kunna plocka bort servoremmen tillfälligt och starta med bara generatorremmen för att se om det tystnar

Okej, ja det är absolut värt ett försök! Tack smile

22 Inlägg
22 mars 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
CattanB skrev:

/Benny

Det var ett dåligt lager trots allt så reklamerar den.
Senast redigerat av CattanB (22 mars 2021)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
22 mars 2021
CattanB skrev:
Vettemannen skrev:
CattanB skrev:

/Benny

Det var ett dåligt lager trots allt så reklamerar den.

Det gör du alldeles rätt i!

/Benny

Min youtubekanal!

Sök