Riktigt häftigt att hitta en nygammal bil, jag hade dock varit lite rädd för att köpa en sån extrem lågmilare. Det är mycket som kan torka upp när grejerna inte används på 20-25 år så räkna med en del problem till att börja med (en del så stora att motor och låda kan behöva skruvas isär).
Om du har möjlighet så byt alla vätskor, få igång bilen, ut och kör ett tag och besikta den innan du avslutar affären och betalar. Mycket lättare att uppskatta värdet om man vet att bilen är i stort sett ny eller om den är ett evighetsprojekt som behöver massa renovering.
Det va en bilförsäljare i Göteborg i slutet av 90-talet som sålde ett gäng nygamla cheva vans från 88-89 med typ 20 mil på mätaren. Vad jag kommer ihåg så gick det rykten om att ägarna fick problem med läckande packningar på motor/låda och då hade bilarna bara stått i 10 år. Sök även lite på vad som händer när man börjar bruka bilar som har stått på museum.
Värdet ombyggd om 5 år är riktigt svårt att uppskatta. Trots skattebefrielse, lågmil, bes vartannat år och ett bra skick på karossen så tror jag inte en hemmabyggd ganska liten husbil (tippar på att den inte är speciellt stor) med bensinmotor är superlätt att sälja för något överpris. Bygg den till dig själv och va glad om du får pengarna tillbaka, förhoppningsvis kan du få många billiga och problemfria mil när bygget är färdigt.