Röran med alla, nästan identiska, reservdelswebbutiker?

Lucif3r
6 juni 2021 · 2 208 Inlägg

Är man ute efter bästa priset får man nog vara beredd att kompromissa någonstans.
Att typ allt är billigare utanför sveriges gränser är inget nytt, men då får man tänka på att det är en bra bit längre bort vilket kommer påverka leveranstiden, och även priset på frakten....
Är det bråttom med delarna så får man nog vackert masa sig till en fysisk butik och köpa över disk, det går alltid fortare än postpaket.

Fast, min personliga erfarenhet är att själva frakten pinsamt nog ofta går fortare från tyskland än inom sverige... Speciellt om man väljer något annat bolag än postmord, postmord är ju totalt värdelösa när det gäller leveranstider... Det är ofta frakten mellan tyskland och sverige tar några timmar, och så fort postmord tar över i sverige får man vänta 2-3 dagar på att skiten ska röra sig en tredjedel av sträckan mot tyskland->sverige.

Varför autodoc har så många olika sidor, med ofta olika priser på delarna, har jag ingen aning om. Men men, dom har bestämt att dom ska ha det så, så då får det väl vara så då.. Aldrig haft något problem med någon av dom iaf.

granadadr
7 juni 2021 · 7 287 Inlägg

Autodoc,, vilka äger dem mer?? bildelar 24 vet jag, sen då ??

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Cuefa Ain't no place like home...
7 juni 2021 · 4 628 Inlägg

Jag handlar i stort sett alla mina delar från www.thorauto.eu numer.
Dels för att de inte verkar ligga i samma system som alla de andra, med rabatter som är tidsbegränsade o sånt skit.
Dels för att allt jag beställt hittills faktiskt har både varit billigare än t.ex Autodoc, samt har passat perfekt.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
H18fisher
8 juni 2021 · 1 Inlägg

Jag håller med om din bedömning. Om jag behöver nya delar vänder jag mig alltid till Autodoc delivery. https://radannonser.autodoc.se/ Jag bläddrar i denna sektion och hittar den del jag behöver.
När det gäller frakt har jag inte haft några problem med den.

Senast redigerat av H18fisher (8 juni 2021)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang