Fråga gällande plasti dip

RichiB
2 juli 2021 · 1 866 Inlägg

Någon här som har erfarenhet av att måla med plasti dip?
Jag har nu kört 3 lager grund, 3 lager svart, och 2 lager färg . Kommer köra 2 lager färg till och sedan 2 lager klarlack .
Jag har slipat innan jag började och sedan rengjort o spritat allt.
Har väntat ungefär 15min mellan varje lager .
Men nu det senaste lagret har jag nog väntat 2tim än så länge eftersom det känns fortfarande klibbigt ...... Hur lång tid kan det ta innan det inte är klibbigt ? Alltså jag kan utan problem röra delarna men håller jag i dem för länge eller trycker för hårt så är det klibbigt .

Har försökt skynda på processen med värmepistol men känns som det inte hjälpte något .https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31847/31847-62739e5f2d209d03cbf1936707ba945f.jpg

simlar
2 juli 2021 · 5 524 Inlägg

Slipa innan lackering med plastidip?
Är inte tanken med plastidip att man ska kunna dra bort "färgen" utan påverkan på bilens originallack?

Plastidip är ju gummifärg så lägger du allt för tjockt bör det ju rimligtvis kännas som gummi.
Känns ju som det blir extremt tjockt med 8lager och du skriver du planerar på att lägga 2lager färg och 2lager klarlack till, blir ju då totalt 12lager "färg" yikes

Senast redigerat av simlar (2 juli 2021)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
RichiB
2 juli 2021 · 1 866 Inlägg

simlar skrev:
Slipa innan lackering med plastidip?
Är inte tanken med plastidip att man ska kunna dra bort "färgen" utan påverkan på bilens originallack?

Plastidip är ju gummifärg så lägger du allt för tjockt bör det ju rimligtvis kännas som gummi.
Känns ju som det blir extremt tjockt med 8lager och du skriver du planerar på att lägga 2lager färg och 2lager klarlack till, blir ju då totalt 12lager "färg" yikes

Det är ingen bil utan en elkick som såg ut som fan från början så kunde lika gärna slipa ner den.

ultraclass
3 juli 2021 · 38 Inlägg

Varför inte måla med riktig färg?

zzr94092
3 juli 2021 · 4 385 Inlägg

Ja,man kan ju undra!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang