Uppdaterar denna gamla tråd lite.
Var inne hos gummiverkstan idag och fick lagat en punktering på sambons ena däck och började prata lufttryck med killen som lagade punkteringen. Han sa att man tidigare hade "tumregler" för hur mycket man skulle pumpa däcken, text 17" = 2,7 bar, 18" = 2,8 bar osv (jag skulle alltså ha 3,0 bar) men att han idag använder en app för att räkna ut vilket lufttryck det ska vara. Vi kollade på det rekommenderade lufttrycket för originaldäcken som står på B-stolpen och sedan knappade han lite på telefonen och visade mig vilket lufttryck jag ska ha, verkade hur smidigt som helst.
Så från och med nu kör jag med 2,8 fram och minst 2,8 bak.
Jag tyckte det verkade väldigt smidigt så jag frågade vad det var för app och laddade hem den direkt (kostade några kronor men det kanske lönar sig i längden om jag lyckas köra med rätt lufttryck från och med nu).
Jag antar att det inte är tillåtet att göra reklam för en viss app men om ni söker i Play-butiken så går det att hitta denna med grön logo (finns säkert flera liknande). Osäker på hur det ser ut för er med iPhone.
Kör lugnt där ute i sommartrafiken!