8455
Sök

Laga Slang

3 Inlägg
14 juli 2021
Trådstartare
Hej. Jag kan noll om bilar så tänkte höra här om någon kan hjälpa mig. På bilden ser man på den tjocka slangen en spricka. Det gör så att motorn får försämrad motorprestanda och blir otroligt seg att köra. Jag fick höra att det är ganska lång leveranstid på en ny slang och jag är på semester nu.

Går det att laga det tillfälligt med någon tätning eller liknande? Så får jag ta tag i detta efter semestern.

Mvh Magnus

https://www1.garaget.org/gallery/images/241/240530/240530-14eede4668e0258df7a731d5d1ef0a9e.jpg

Vettemannen
14 juli 2021
Kanske nån form av vulktejp.

/Benny

6 256 Inlägg
14 juli 2021
Är det en turboslang, eller vad går den till? Förmodar det om bilen blir trött av att det är hål. Jag hade dragit över en krympslang och värmt dit, helst en sån med klister i men jag vet inte om gummit klarar den värmen.

3 Inlägg
14 juli 2021
Trådstartare
Jag tror det är till turbon. Är det typ vulktejp du menar? Läste att dem klarar upp till 90 grader. Men hur varmt kan det bli tror du?

3 Inlägg
14 juli 2021
Trådstartare
Nej det har jag inte. Vet inte vad jag ska leta efter. Men jag ska lämna in den framöver. Tänkte köra i några veckor till bara.

1 186 Inlägg
14 juli 2021
En gummibit i lagom tjocklek så att det går att böja den runt slangen och sen några rejäla slangklämmor för att hålla allt på plats är mitt tips. Lite bonnameck över det men det borde funka över semestern cool

363 Inlägg
15 juli 2021
Jag ser att du fått hjälp. Jag kan säga att jag lagat ett bränsleslang med vulktejp den höll så länge jag hade den bilen kan jag säga smile se bara till att dra vulktejpen tajt. Vulktejpen är rätt dyr men värt varenda krona.

Sök