Hej. Jag kan noll om bilar så tänkte höra här om någon kan hjälpa mig. På bilden ser man på den tjocka slangen en spricka. Det gör så att motorn får försämrad motorprestanda och blir otroligt seg att köra. Jag fick höra att det är ganska lång leveranstid på en ny slang och jag är på semester nu.
Går det att laga det tillfälligt med någon tätning eller liknande? Så får jag ta tag i detta efter semestern.
Är det en turboslang, eller vad går den till? Förmodar det om bilen blir trött av att det är hål. Jag hade dragit över en krympslang och värmt dit, helst en sån med klister i men jag vet inte om gummit klarar den värmen.
En gummibit i lagom tjocklek så att det går att böja den runt slangen och sen några rejäla slangklämmor för att hålla allt på plats är mitt tips. Lite bonnameck över det men det borde funka över semestern
Jag ser att du fått hjälp. Jag kan säga att jag lagat ett bränsleslang med vulktejp den höll så länge jag hade den bilen kan jag säga se bara till att dra vulktejpen tajt. Vulktejpen är rätt dyr men värt varenda krona.