Brummande ljud då man svänger åt höger.

WIDELL356
10 oktober 2005 · 7 Inlägg

Hissa upp bilen fram och snurra hjulen på vardera sida så hör du om det är ett hjullgaer, vilket det antagligen är. Jimmy

benand
12 oktober 2005 · 13 Inlägg

Jag tror inte dina däck skapar problemet, utan förmodligen ett hjullager som håller på att ge sig.

Bylla B4 2.8 quattro
7 juli 2007 · 42 Inlägg

Kan det ha ngt att göra med servon kanske? på min gamla golf 2a gti hade servon krackat ihop och de knakade och sprakade ifrån den då man svängde. åt båda hållen dock.

Vh / Patrik
FTP BMW it is
7 juli 2007 · 32 Inlägg

HAHAHAHAH :d den va braa....

parayaCar skrev:
sväng åt vänster istället vetja tongue

FTP... Power Is Nothing Without Control
FTP BMW it is
7 juli 2007 · 32 Inlägg

om de knasig ljud när man svänger då är det servon som måste fyllas eller så kan de vara hjullager, drivknutar...

FTP... Power Is Nothing Without Control
THEBADGUY Gorgilus addictus
7 juli 2007 · 4 737 Inlägg

Jag tror det är drivknutarna som börjar ge med sig. För är det ett hjullager så borde det även höras när man kör rätt fram tongue

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
-Mackan- Fire And Silk
8 juli 2007 · 2 254 Inlägg

jag skulle kolla vänster  hjullager för en kompis hade ett brummande ljud när han svängde åt höger men och när han körde rakt fram men när han svängde åt vänster så slutade det låta och den försvann när vi bytte lagre

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
TheFinnishFlash Avstängd
8 juli 2007 · 1 266 Inlägg

det är hjullagret skulle jag tro, det var så på min med...lyft upp den i fram sen rycker du i däcket o kolla om det är glappt, är det de så äre hjullagret

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang