Har en Volvo 945 där airbaglampan lyser. En sa till mig att montera sportratt och regbesiktad den sen med den ratten. Men är tveksam på att det funkar, får man verkligen koppla bort en säkerhetsdetalj?
Är då din Volvo helbilsgodkänd så behöver du regga om den, ja. Sen har jag själv åkt igenom besiktningen med sportratt, och airbagmotstånd utan problem i bilar som varit helbilsgodkända. Har för mig att detta kom -95.
Är då din Volvo helbilsgodkänd så behöver du regga om den, ja. Sen har jag själv åkt igenom besiktningen med sportratt, och airbagmotstånd utan problem i bilar som varit helbilsgodkända. Har för mig att detta kom -95.
Har du konstaterat fel i krockkudden?
Problemet är att han fick nedslag på besiktningen pga att srslampan lyste. Prövade med motstånd, men det hjälpte inte . Så han tänkte byta till sportratt och regbesikta den med det. Men jag är tveksam på att man kan ta bort en säkerhetsdetalj om det inte är för att göra en rallybil
Varför regga med sportratt för att bli kvitt airbagen, i såna fall kan man väl regga den med originalratt men utan airbag lika gärna? Om det krävs en anledning för att få regga bort airbagen kommer sportratten nog ändå inte vara god nog anledning.
Är då din Volvo helbilsgodkänd så behöver du regga om den, ja. Sen har jag själv åkt igenom besiktningen med sportratt, och airbagmotstånd utan problem i bilar som varit helbilsgodkända. Har för mig att detta kom -95.
Har du konstaterat fel i krockkudden?
Problemet är att han fick nedslag på besiktningen pga att srslampan lyste. Prövade med motstånd, men det hjälpte inte . Så han tänkte byta till sportratt och regbesikta den med det. Men jag är tveksam på att man kan ta bort en säkerhetsdetalj om det inte är för att göra en rallybil
Du kan regga om med annan ratt. Om lampan däremot lyser med ett motstånd inkopplat så har du inget fel i krockkudden, således så hjälper det inte att byta ratt.
Är då din Volvo helbilsgodkänd så behöver du regga om den, ja. Sen har jag själv åkt igenom besiktningen med sportratt, och airbagmotstånd utan problem i bilar som varit helbilsgodkända. Har för mig att detta kom -95.
Har du konstaterat fel i krockkudden?
Problemet är att han fick nedslag på besiktningen pga att srslampan lyste. Prövade med motstånd, men det hjälpte inte . Så han tänkte byta till sportratt och regbesikta den med det. Men jag är tveksam på att man kan ta bort en säkerhetsdetalj om det inte är för att göra en rallybil
Du kan regga om med annan ratt. Om lampan däremot lyser med ett motstånd inkopplat så har du inget fel i krockkudden, således så hjälper det inte att byta ratt.
Nä, men om man tar bort glödlampan, då lyser ju inte lampan
Ingen har sagt att du skall ta bort glödlampan. Ta reda på varför lampan lyser, om det inte är själva krockkudden kanske det är någon givare? Något måste ju tala om för bilen att du krockat så den kan utlösa krockkudden.