Turbo BelAir

DragWeek 2016 avklarat, vad händer här näst?!
  • 201 Följare
  • 120 872 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 september
Pro-Mille
7 september · 132 Inlägg

69Camino skrev:
Haha, fränt:-). Börja lugnt å sen ge fullt..
Vilket blir jobbigast: hålla dig till 10.10 eller 8:an?? Tänker om du håller dig till tävlingen..får du dra en 8a å ändå vara kvar? Eller tidkortet som du lämnar in,, som i dragweek?

Kör jag under 9.5sekunder så blir jag utesluten ur tävlingen.
Gjorde det förra gången smile Men får köra Test & Tune då.
Jag bryr mig inte om tävlingen vill egentligen bara köra en 8 sekunders repa smile

Senast redigerat av Pro-Mille (7 september )

Chevrolet BelAir "Turbo BelAir" (1966)
69Camino
8 september · 258 Inlägg

Pro-Mille skrev:

69Camino skrev:
Haha, fränt:-). Börja lugnt å sen ge fullt..
Vilket blir jobbigast: hålla dig till 10.10 eller 8:an?? Tänker om du håller dig till tävlingen..får du dra en 8a å ändå vara kvar? Eller tidkortet som du lämnar in,, som i dragweek?

Kör jag under 9.5sekunder så blir jag utesluten ur tävlingen.
Gjorde det förra gången smile Men får köra Test & Tune då.
Jag bryr mig inte om tävlingen vill egentligen bara köra en 8 sekunders repa smile

Misstänkte att så va det..
Hahaha, klart 8an hägrar mest.

Good luck!

Pro-Mille
28 september · 132 Inlägg

Uppdatering efter Kjula 18-19 september.

Körde i klasen Real Street 10.10 igen.
Första kvalrundan ut kördes med 0.8bar i laddtryck och startvarv ca.4000rpm.
Körde ändå lite för fort 10.07.

Till rundan efteråt tänkte jag att det ska testas med högre effekt 201meter ut och sedan släppa av.
Startade med 5700rpm och 0.7bar
Fick rejält hjullyft, vågade inte hålla längre än 1.2sekunder, bilen gick ändå 1.38 sekunder på 60foten.
Var av på gasen 3gånger inom två sekunder, körde troligtvis 60foten med bakhjulen.
5.93 på 201meter och sedan rullade jag i mål på 9.92.

Manligt hjullyft vart det  big_smile
http://pro-mille.se/belair/turbo%20676.jpg

http://pro-mille.se/belair/turbo%20677.jpg

Hade inte riktigt koll på launch control inställningarna, så repan efter fick jag 6000rpm i startvarv och bilen gick upp i rök.

Efter det så fick jag till inställningarna bättre, startvarv 5150rpm och körde 1.40 i 60fot. 5.93 på 201 meter och 9.19 på 402meter.
Men bilen kändes skum efter växling, svajade liksom i varv.
Efter en titt i loggen så såg jag först att den hoppade över 2ans växel samt att laddtrycket inte vart 1.7bar.
Hade tydligen inte ställt inte dutyn på MACventilen över 1.6bar, därav lågt laddtryck och svajigt varvtal.

Försökte få till växlingarna på "3ans Drive" läge men fick aldrig till det, till slut försvann backväxlen och trean i lådan.

Får ta ner lådan och klura vidare på hur jag kan få till växlingarna bättre.
Kanske låta lådan växla på hastighet istället för varvtal.

Men är nöjd ändå med körningara, lyckades köra nytt PB på 60foten 1.38 och sedan nytt PB på hastighet 250km

Senast redigerat av Pro-Mille (28 september )

Chevrolet BelAir "Turbo BelAir" (1966)
Cuefa Kungen av dagspendlande.
28 september · 3 848 Inlägg

Jäklar vilket klös!
Drag Week 2022 med den här nu då? 😁

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 "Den Hjälpande Handen" (2020)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang