NissenVonShabos 740 GLE ( Originalaren, så gott det går, som ballat ur lite )

Tanken med projeket med denna bil är få en riktigt go sommarbil att glida runt i. En riktigt förfinad originalare med det lilla extra i kanten! 80-talets Tillbehörs bil. ( Projektet som har spårat ur lite granna bara ).
  • 492 Följare
  • 558 545 Visningar
  • Uppdaterades senast 6 oktober
NissenVonShabo Man ska vara seriös!
2 juli · 552 Inlägg

Berglund_89 skrev:

NissenVonShabo skrev:
Nu var de väldigt länge sedan man uppdaterade här. ( Men projektet lever ännu i alla fall IRL och på instagram och ibland även lite på Facebook )
Så det får bli en ganska gedigen uppdatering när man ändå är igång.
Det blir så när man inte sitter vid datorn längre alls ( När man inte äger någon, och tiden finns inte för att slänga upp via telefonen ).
Men man får väll ge denna tråd en rejäl lyftning efter en ganska lång död tid.
Sist det uppdaterades så kom S80 bromsservot på plats och lite små saker.
Nu har de hänt väldigt mycket sen sist kan man ju lugnt säga smile.

Bilen är inte reggad och klar än på grund av att strul med hastighetsmätaren och bromsarna som är en ganska viktig del av bygget.

Men har i alla fall bokat in en tid för bänkning av motorn så SFRO blir nöjda med effekten på papper, sen skall det fixas all teknisk data för diverse prylar på bilen, så man är så seriös de bara går smile.

Man närmar sig målet sakta men säkert, har ingen stress alls med bilen, men man vill ju snart gärna ha klart den!

Kör igenom allt som det är gjort tids mässigt ungefär:

Börjar med det korta spakstället ( Short shift ) till växellådan man givetvis vill ha.
Egentligen anpassat för M47 samt M90, men i och med att jag har M46 så tog hela spaken emot växellådan, å fick hjärnan jobba lite extra.
Det gick att lösa med lite smärre modifikationer som tur var dock.

Började med att jag fick hem spaken och alla tillhörande detaljer.
Såg lite klen ut i konstruktionen så blev en helsvets istället för små loppor som höll ihop den.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-51a1f0d9a519b6803a60b8e9bb63a655.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-5f2eed6fd49209ad25ad4170aaa38c6a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-33efcf229a6fc0e830df831b396c6119.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-3143e7d686edca806ffd9900d0933a14.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-3c372ed77ab616a8da5564d02e533b44.jpg


Allt var lite dassigt så blev en omgång i blästern och måla om allt från grund!
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-d475c85f34ec752ab92b8bb11362808a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-8759c984b18401a1a9992893ddfe006c.jpg



Men sedan kom nästa bekymmer med växelspaksknoppen och 5ans växel ( Overdrive ).
Den passade ju inte alls i spaken som man ville, vill inte ha kablarna synliga alls!

Fick modifiera en standard växelspaksknopp som jag hade liggandes nos, och fick dit limmat en mutter till spaken i underkant.
Sen införskaffades en M45 symbolskiva så man slapp ett hål i för 5an.
Men vart skall man montera en overdrive knapp när det börjar bli fullt överallt?
Löste detta genom att montera i den i en torkarspak till en 745, så sitter den i spaken där spolningen är till bakrutan. Ganska smutt lösning i mitt tycke och lite udda, skall bara fixa klart en bättre täckbricka man trycker på. Fungerer kalas bra!
Så huvudet gick varmt ännu en gång ( Som det gör ganska ofta med denna bil, haha ).

Fick även tag på en väldigt fin skin damask till vettigt pris.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-8e0efcd3175b220a6331252056f3eef4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-1c2018c0b6817604f925ce6ba8708d27.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-ac84e771c8277a1881a2ab29d8653318.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-5904857b29cf3ff460fdbfde9b49cf0f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-ac3b8e502040edbc9ce6759dba0b5edf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-8487d9519600f10b2ddd98e2c63cff0a.jpg

Sen blev det en omgång bak till mutlilinken, monterades justerbara stag till toe vinkeln.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-88588d386863d9a562d42b46e9a66959.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-3b91fac19b6b7196d419863163a5d865.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-52ff76d17dda74ba48bd277fdab41b5b.jpg

Kör en liten bonus bild framtill under också!
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-df6d40d792a77fdb371fc51ec2a659de.jpg

Inga bilder på följande dock, då man var så frustrerad och arg att det aldrig funka, men nu så?!
Sen har det testas och labbas med el prylen till hastighetsmätaren.
Noterade att det fanns 9st utångarn som omvandlar signalen bak från bakaxeln till huset via denna pryl.
Så det blev ca 15 testrundor i dom olika utgångarna.
Till slut fann jag en som visade lite fel.
Men som tur är styrs den via en app så vid testrunda kan man justera hur många pulser den får och därefter justera så den går så korrekt det går.
Det var lite krångligt i början, men till slut satte jag det!

Slapp byta hus till 4 stift och kunde bibehålla mitt USA yazaki 3stift hus som man ändå har renoverat med alla nya mätare och dyligt!
Även inkopplat alla mätare som sitter i bilen:

Bränslemätaren ( Visar dock tvärtom, har inte löst detta problem ännu, men den visar iallafall hur mycket det är i )
Motortemp ( Missade koppla in denna kontakt men nu funkar det utan bekymmer )
Oljetryck, volt samt turbomätare ( Via 480 turbo mätare )
Oljetemp i original huset
Turbomätare i original huset ( Kanske byter ut denna mot något annat när man vet vad man vill ha istället ) smile

Efter denna provturen så var man väldigt nöjd med att allt den biten fungerade!
Känns otroligt!
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-1e64b93bc27b1728a112f9ee21f54389.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-e23f225b890d82e537057ad44082eb59.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-0e05dfa85ae6de6f5fe99768864bf35d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-0e4b849a5e3590a6276e65b97833e16b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-5245e861c0d8280fab89d0b9927faf8f.jpg

Men bromsarna har inte riktigt varit min kompis alls.
Det kändes som det fungerade bra i början, men något saknades ändå.
Det var väldigt dåligt tryck/sug på vakuum sidan tyckte jag.
När man väl bromsar så fick man trycka ganska hårt för att det skulle hända något, visst man satt i framrutan men att trycka så långt kändes inte bra på pedalen.
Alla vakuum slangar och allt är ju givetvis nytt, hitta inga läckage alls dock eller något annat som kan tyda på att det är dåligt.

Det kanske beror på en dålig tomgångsmotor?
Jag satte igång tanke verksamheten igen och tänkte att en elektrisk vakuum pump löser nog detta?

Men vad skulle man leta efter?
Eller mycket forskning så blev det att beställa en flång ny!
Blev en från Volvo, i grund och botten är det en Hella pump.
Fick med kablage, konsol, pump och relä.

Och hur skall denna kopplas in var lite av en gåta tills man läste på noggrant och fann en bra guide.

Den skall styras via relät man fick med i alla fall det var ju inga problem att lista ut.

Fick dock inte med någon tryckgivare som sitter mellan bromsservo och motorn via pumpen.
Men fann det från en nyare V70 som borde kunna lösa mina begär.

Väl när allt kom så var man eld och lågor och hade byggt om fästet för pumpen och blästrat och målat det.
Satte det enkelt i samma fäste som servobehållaren till servot.

Sen var det 3 kablar som skulle kopplas in i bilen ( Blå, röd och svart )
Plus och jord samt tändningsström så den inte står och går jämt.
Fick riva ur mitt konsolen för att komma åt el centralen men det fanns några stift kvar att koppla in sig på, så det blev korrekt väg att gå!

Och alla slangar in kopplade även relä och tryckgivare kontakten.
Efter denna operation blev det åter en tur.

Men bromsarna blev sämre än innan, gick inte bromsa alls knappt.
Undrade va tusan det var.

Plocka isär allt och fick suga och blåsa i tryckgivaren som sitter mellan pump, motorn och servot.
Hade i all min hast inte kontrollerat vilket håll givaren skulle vara åt, hade givetvis satt den åt fel håll.
Så den jobbade mot servot och inte med.
Åter en test tur och bromsarna fungerar som en dröm, exakt samma känsla som en nyare bil.
Vilken känsla, nu är även detta problem ur vägen!

Nu fungerar allt på bilen och den går som en dröm man länge velat den skall gå som!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-356716081bdbdceb3af4f0d0d8e48cf1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-9a69aa12ff2a0159b9fd570b8ab88c14.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-1f93edaae02508d00463164a5e0dd928.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-f7e8658d8cce974724830e64604d6720.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-605f408b489dd19cf1ea940b60667b29.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-82d7fd367d3a767ad5d9de16e3ac5f10.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-6c47af6d9288b576babc7e6d029ff9f7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-287d5df0e8da9ffc7d1fd978d6b207e1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-3a4c06b87f74096972f5cae3e0b5c469.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-76d3a3b795a72a7a29542aeac569bf36.jpg

Som vanligt med mig så vill man ju ha ordning på allt.
Så pedallägesgivaren och oljenivån kontakterna som sitter på bromsvätskebehållaren samt i bromsservot har ju inga kontakter på sig.
Istället för att det ser lite tråkigt ut att inga kontakter sitter där så blev det en beställning på nya kontaktstycken samt kablar ( Original givetvis ).
Så ser det ut som att dom är in kopplade fast dom är dummys bara! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-c60a5bbe368c68f3d72a35fe466a7a9d.jpg

Man har ju aldrig tänkt på att täcka för bilen i garaget så den har ju verkligen stått och samlat damm!
När vi är 3st personer och alla grejjar med både svets, slipa och måla och sopa, så blir de ju ganska mycket skit i luften.
Bilen var som ett sandpapper när man kände på den.

Det var mindre roligt i och med att den är ganska fin i lacken när den väl är polerad och putsad.
Så fick ta mig an en tvätt och polering.
Tidskrävande ( Ägna en hel lördag åt detta ändamål )  men nu är den åter igen i sin skinande glans! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-d97df09d0eca10ce191d17d5e95bf9b4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-9cb7718720904bffcaf1eb50b2282945.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-c27a8701e029a7a89673c4e0a01be546.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-0a13ea0210bc7f6e981ec94e4337d75d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-0f424858b735988045b15036d4ba0de1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-e5ea90cd4f375eaf5b79df491cd28b31.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-5aa1f74d6ec3196e66175488bd4ca0ac.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-5def8873061ba915eac8af766db51a2d.jpg


Putsade även insidan då den också va ganska dammig och smutsig efter en tids stående!
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-4c287b32d9a272a3dac03b585f897711.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-1b603f3b2724618a177205b6d1c9362d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-3f1e83f8260f13cd333c29004aa49e36.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-1aa3d32f567180e1b7106a0c0fc04f34.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-e41c9180931dbe791c778569ab196014.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-6db089b0da914f08a78980d6b8430658.jpg

Givetvis så blev även hjulen omhänder tagna med lite polering och tvätt.
Nu vill man bara montera allt så man kan få glida lite glidar bil i sommar!
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-66c265b9df8b5a3678e250119f3e973f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-417440c653114c4305580989777158a3.jpg


Nu är det bara invänta killen som skall bänka bilen, sen väntar jag svar av SFRO då jag kontakta dom igår via mejl så får dom lugn och ro och läsa igenom mejlet.

Bara hålla tummarna att allt går vägen och se hur mycket mer jobb man får fram över.


Ber om ursäkt att alla bilder hamnar lite i o ordning men det får ni leva med.
Antar man ser före och efter bilder smile

En liten detalj utöver det vanliga, så man vet vem som gjort det smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-39bcba4dadcdcbf0688c2eea713a784c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-024adf607e08489b6cd16bbfec1e1c5f.jpg

Nu vet ni jag lever i alla fall smile
Det var nog det hela för stunden!
Har säkert missat något, men det kommer att uppdateras så fort jag har något att komma med ( Och inte vänta så länge som man gjort nu det sista ).

Håll till godo och inom en snar framtid hoppas jag det blir roligare bilder med fälgarna på!

// Nisse

Fint med en update! Vet att Olivia (https://www.garaget.org/Ollyplutt) hade ett jävla problem med HHB att hastighetsmätaren inte ville fungera i multilinken, så fick hon inte ens besiktiga bilen med den bakaxeln, så nu kör hon coils runtom istället.. Synd när dom blir så jävla goa med multilink tongue

Absolut smile.
Den måste ju fungera vid besiktning, men de skall inga problem vara nu, när man ändå fått allt att fungera smile.
Tur man har coils med multilinken som funkar smile.
Men man kan ju inte få allt i livet jämt sad
Den kommer väll inte bli ultra låg sen men ändå lagom så de går att bruka den lite smile

Senast redigerat av NissenVonShabo (2 juli )

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Volvo 960 2,5 "Lyxmodellen" (1997)
NissenVonShabo Man ska vara seriös!
6 oktober · 552 Inlägg

Tänkte det var dags för en uppdatering nu efter sommaren lagt sig och man har fått meka fullt ut på semestern. smile

Mycket text denna gång och lite bilder.

Sist var det toe stagen bak som monterades och det labbades med hastighetsmätare och bromsar och bänk papper inför TESTA och inte SFRO.

Fick ett tips av en kompis som hade vänt sig till TESTA istället för SFRO.
Och jag tänkte att det kanske går enklare via TESTA??

Så jag ringde till denna person som har hand om reggningar och vägning mm.
Ett mycket lovande samtal får jag säga, men han blev nog lite misstänksam att han skulle kolla på en "sleten gammal Volvo 740" från 86, vilket inte är fallet smile.

Så han frågade hur långt gången man var i projektet och sa att den är i stort sett klar, bara en som skall godkänna allt innan man kan åka och regga den hos bilprovningen.

Så vi bestämde en tid och de gick 5-6 veckor sen kom han ut och gjorde en första bygg besiktning.

Han blev ganska imponerad det första när han kom in och såg att bilen stod under skynke, iomed att den var polerad och tillfixad smile.

Öppnade huven och han blev lite tagen av all färg och såg ganska direkt att inget slarv bygge skulle kontrolleras, och sa att det var ett riktigt välbyggt bygge.
Vi hissade upp den på lyften och han kontrollerade allt under, inget att klaga på alls som han sa.
Men den blev dock inte godkänd för att jag inte hade något bänk papper på effekten på motorn och att "fel hjul" var monterade.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-a4c248770ab5402870083aa031ae1628.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-41d7e0bce1b8301147e75bd1c8bd77e6.jpg


Hade plåtfälgar som jag tänkt regga med men hade ju mina Veilside fälgar som dock var för breda. Han som kolla bygget sa att det blir enklare om det nästan är samma fälg som skall användas efter reggen om någon stannar mig.

Så efter att han godkänt både multilink, bromsar, motor och framvagn så var det bara sätta igång att börja renovera dom gamla ytterbanorna till Veilside fälgarna, då dom 3" breda ytterbanorna gjorde att fälgen stack utanför bilen.
Då dom var riktiga ussliga både kantskrap och matta.
Men det gick att få liv i dom ( Man kan ju inte regga med fula hjul wink ).
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-639c5fef730fe647ffd30ac45d9a9305.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-d2a93455ff502130cc5f090329127e22.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-1181612ffa7c6b32b071d8f344ed7567.jpg

Hade lite tur med fälgarna att dom precis gick innanför skärmarna med spacerna man hade smile



Och sen fick jag vänta på att han som skulle bänka bilen kunde.
Så då fick man vänta ytterligare ett par veckor innan man kunde lösa detta.

Efter att den blev bänkad och bytt hjul så kunde man ringa till TESTA killen igen så han kunde komma ut och göra en slut besiktning samt testköra den och se så allt fungerade.

Han gjorde den slutgiltiga kontrollen och sen var de dags för provkörning, bromstest och bullerprov.

Han drog upp bilen till 100 och tvärnitade och skrattade lite och sa " VAD ÄR DE FÖR BROMSAR".
Solklart godkänt.
Och bilen gick rent och fint också så det var inga problem.
Sen fick jag köra bilen fram och tillbaka och gasa fult för att kolla bullret.
Inga problem där inte heller, väldigt tyst på ca 76-78 decibel.

Äntligen släppte en stor sten från kroppen att den var godkänd på alla saker man gjort under alla åren, känns väldigt lättad efter detta!

Väl efter detta så var det dags att boka reggning och besiktning hos OPUS bilprovning i skövde.

Fick en tid fredag den 27 Augusti.
Åkte dit och väntade på min tur.
Man fick dock inte vara med där inne och förklara, så man fick sitta utanför och vänta på dommen.
Fick nerslag på att man saknade skärmblinkers då man hade USA emblem, och även nerslag på USA bältena??
Dom var inte E märkta utan bara DOT, så det blev en påbackning som var tvungen att vara korrekta.
Så än en gång fick man åka till garaget och lösa dessa saker, irriterad till max iomed dessa skit saker, för USA bältena har ju gått igenom vanlig besiktning förr, men då kollar dom inte E märkningen utan bara så allt funkar och ser bra ut.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-cc9011c7c905fde8551e2a44c47ec133.jpg

Så fick tid en vecka senare och tänka att går den inte igenom nu vet jag inte vad jag gör.

Åter min tur för ombes på reggning.
Men nu gick den igenom och var godkänd big_smile.
Han skrev in allt och kunde börja med besiktningen.
När han sedan kommer ut och säger att den är reggad och klar och laglig så blev man alldeles tagen.
Att äntligen efter alla dessa år äntligen fått bilen laglig.
Så mycket krångel och skit på vägen som uppstått men att äntligen kunna få köra den är en otrolig känsla! big_smile.

Så nu kan man äntligen puttra runt i den.

Men bara för den är godkänd och körbar är den inte klar byggd än, haha!
Det finns alltid saker att förbättra!

Så här kommer följande på vad som sker nu i vinter smile.

Börjat pyssla lite med inredningen som jag inte är helt nöjd med ännu.
Saknar den där lyx känslan ( Visserligen är allt nos men ändå ).
Man saknar plyschen i alla stolparna och taket som man har på 960 in smile.

Fick tag på lite plysch paneler till 960 nos, dock beige.
Men tänkte att man kan köpa alcantra i svart och klä om dessa.

Så här kommer ett smakprov smile.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-8c9205016fd781dea06f670ad311763d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-b038983dbcc64fa517e72c6ab637f51a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-57b1ed38dd298f6cb7a6525f1d1855ad.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-c72b171aa16f8c57a1a738a9413db5bd.jpg

Defekterna som kan synas på bilderna är åtgärdade efter vid fullständig kontroll smile.

Det är väll det som kommer att pysslas med när man har tid. ( Kommer säkert även annat också haha )
Ett helsike att göra hatthyllan men de gick att få den felfri till slut.
Nu är det bara resten kvar smile.


Bjuder på lite dags färska bilder också med bilen i rätt höjd med rätt hjul wink
Kanske sänka lite mer fram, men den skall ju vara körbar och stå jämn hög fram och bak.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-4cd9a86531039405d259895f2572dfef.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125093/125093-eff61c78ca4726a069963b95911f9046.jpg

Håll till godo det kommer uppdateringar så småningom smile.
Tänkte bara så ni vet att projektet lever och är vid liv även undertecknad!


// Nisse

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Volvo 960 2,5 "Lyxmodellen" (1997)
volvoqq Lastbilsmekaniker
6 oktober · 4 807 Inlägg

Gött att äntligen få köra den lagligt😊

Mew
6 oktober · 1 796 Inlägg

Grattis!! big_smile Härligt att den är godkänd!

Tror jag har några fina svarta plyschpaneler över, iallafall de två vid B-stolparna. Plockade även komplett från en 760 för länge sedan,ifall jag vill ha svårt i min 940 någon gång. Men de längst bak skiljer ju, så de har jag ingen användning för, minns dock inte om jag plockade dem ändå eller om jag var dum nog att låta dem vara kvar... Får kolla det också. smile

NissenVonShabo Man ska vara seriös!
6 oktober · 552 Inlägg

volvoqq skrev:
Gött att äntligen få köra den lagligt😊

Det känns enormt bra big_smile.

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 960 2,5 "Lyxmodellen" (1997)
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
NissenVonShabo Man ska vara seriös!
6 oktober · 552 Inlägg

Mew skrev:
Grattis!! big_smile Härligt att den är godkänd!

Tror jag har några fina svarta plyschpaneler över, iallafall de två vid B-stolparna. Plockade även komplett från en 760 för länge sedan,ifall jag vill ha svårt i min 940 någon gång. Men de längst bak skiljer ju, så de har jag ingen användning för, minns dock inte om jag plockade dem ändå eller om jag var dum nog att låta dem vara kvar... Får kolla det också. smile

Minst sagt! big_smile
Tackar!

Kolla gärna det, annars har jag isåfall andra på gång, men alltid bra med extra smile.
Dom i bak skiljer ja, men jag har en lösning på hur jag kan få det bra, så även dom blir svarta med skummgummi under smile.
Men som sagt, spana gärna läget med dom smile.

Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
Volvo 960 2,5 "Lyxmodellen" (1997)
Volvo 744 GLE "USA OZ Cromodora Wheels" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang