Tänker köpa typ odb2 läsare,dator

Bilister
22 november 2021 · 2 Inlägg

Hej!

Vad rekommenderar ni för felkods läsare,dator ?

Tobzter
22 november 2021 · 3 145 Inlägg

Fordon?
Max pris ?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Jesper328
22 november 2021 · 2 371 Inlägg

Har en Delphi ds150e som funkar upp till 2013, krävs en laptop.
Betalde 400kr ifrån Kina för 7-8 år sedan.

Har en OBD-Eleven som enbart är för VAG.
Klockren pryl - 600kr.

Skaffade nyligen en Topdon 800bt (eller nåt).
Gav 3200kr, uppdateringar hela tiden, tar nästan alla bilmärken upp till 2021, många olika funktioner.
Saknar dock utstyrningar av vissa komponenter.. eller så har jag blivit bortskämd med ”riktiga” verkstadsdatorer.

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 november 2021 · 17 478 Inlägg

Har en Autel Maxisys MY908. Den tar "allt". Vad en sådan kostar i dagsläget vet jag inte. Köpte min som 1 år begagnad. Men den tar även kines-burkar som MG/MAXUS.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 november 2021 · 13 742 Inlägg

Jesper328 skrev:
Har en Delphi ds150e som funkar upp till 2013, krävs en laptop.
Betalde 400kr ifrån Kina för 7-8 år sedan.

Har en OBD-Eleven som enbart är för VAG.
Klockren pryl - 600kr.

Skaffade nyligen en Topdon 800bt (eller nåt).
Gav 3200kr, uppdateringar hela tiden, tar nästan alla bilmärken upp till 2021, många olika funktioner.
Saknar dock utstyrningar av vissa komponenter.. eller så har jag blivit bortskämd med ”riktiga” verkstadsdatorer.

har exakt samma setup här.. både obd eleven och delphi.. det är ju en autocom fast märkt delphi      super duper nöjd med den faktist..   

obd eleven är ju kanon men den har ganska mycket att önska men som sagt den gör sitt jobb.. utan tvekan.. lätt värt dom pengarna jag betalade för enheten+ pro licensen då jag har massor av vag bilar är en sån perfekt

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Jesper328
23 november 2021 · 2 371 Inlägg

Growe skrev:

Jesper328 skrev:
Har en Delphi ds150e som funkar upp till 2013, krävs en laptop.
Betalde 400kr ifrån Kina för 7-8 år sedan.

Har en OBD-Eleven som enbart är för VAG.
Klockren pryl - 600kr.

Skaffade nyligen en Topdon 800bt (eller nåt).
Gav 3200kr, uppdateringar hela tiden, tar nästan alla bilmärken upp till 2021, många olika funktioner.
Saknar dock utstyrningar av vissa komponenter.. eller så har jag blivit bortskämd med ”riktiga” verkstadsdatorer.

har exakt samma setup här.. både obd eleven och delphi.. det är ju en autocom fast märkt delphi      super duper nöjd med den faktist..   

obd eleven är ju kanon men den har ganska mycket att önska men som sagt den gör sitt jobb.. utan tvekan.. lätt värt dom pengarna jag betalade för enheten+ pro licensen då jag har massor av vag bilar är en sån perfekt

Absolut, Delphin är förvånansvärt bra med tanke på vad man betalar för dom.
Framförallt då man bl.a faktist kan styra ut komponenter, inlärningar, och t.o.m koda balansvärden på spridare.
Man skulle gärna vilja få tag i mjukvara som funkar för lite nyare bilar också, om hårdvaran är kompatibel dvs.

Obd eleven har jag i stort sett bara använt mycket när jag själv åkte VW.
Härligt att inaktivera t.ex start/stop.
Även kul att labba lite med hur aggressiv bakre diffen skulle vara, etc.
Räddade mig även när knappen till takluckan gick sönder, och regnet precis börjat falla. lol

Up the RA
Bilister
27 november 2021 · 2 Inlägg

Tobzter skrev:
Fordon?
Max pris ?

Max 10000:-

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang