Känner ni något typiskt fenomen för eran ögonsten?

Widowmaker
8 juli 2007 · 1 112 Inlägg

Precis så skall det låta! öppna era bilhjärtan nu! inget å skämmas för!!!! Hehehe! Tycker det verkar som om fler och fler nappar på min story.

Jag kan hålla med om det där om å titta en gång extra på bilen när man parkerat den å skall lämna den! måste liksom se en sista gång ifall det dröjer till nästa

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
8 juli 2007 · 1 313 Inlägg

känner igen mig, brukar sitta i bilen kanske en kvart efter jag stängt av den ibland bara för de är så fridfullt smile brukar även gå ut om kvällarna å kolla på golfen innan jag ska gå å lägga mig ibland yikes

Senast redigerat av Moser (8 juli 2007)

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Fallan Illustratör
8 juli 2007 · 826 Inlägg

Riktigt från början så satt man gärna kvar i ett x-antal minuter o bara mös. Sen blir det mer "sitta kvar o fundera, har jag gjort ett bra köp och låta tankarna flyga". Sen har jag tagit för vana att alltid låta motorn stå o tomgå efter man varit ute o hårdkört och på morgonen till jobbet är ett sådant exempel. Då kan jag vara sen och sedan komma på mig att jag sitter en extraminut och bara tänker.
Är lite kul om man tänker efter men det är en skön känsla att bara sitta ibland. smile

Tänker...
brillmongo
8 juli 2007 · 874 Inlägg

SupraDupraFly skrev:

DanneDynamit skrev:
kan aldrig låta bli att slänga ett ett öga på bilen vart jag än parkerar om de så e på konsum eller hemma på parkeringen så måste jag vända mig om o ta en titt på den big_smile cool

precis samma här tongue hehe..

Japp Japp smile

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
8 juli 2007 · 1 098 Inlägg

å fan.. jag som trodde jag var dum i huvett som alltid vänder mej om å kollar med ett leende

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
8 juli 2007 · 2 456 Inlägg

Ja när man parkat den så kollar man hur den ser ut i omgivningen ... om det e läge
för ett Kodak moment ...... wink

Eller när man ligger ensam på motorvägen å vet att det e 5 min hem å man spelar sin
favo musik så åker pellen i båtnet å man lutar sig lungt till baka i skin sätet å ratter lungt.

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Sundman
8 juli 2007 · 17 Inlägg

hehe, känner så igen mig. Brukar alltid parkera den så att jag kan gå till ett fönster på jobbet och se till den big_smile kommer ofta på mig med att bara stå och titta på den när man e på jobb.

Drömbil: en sådan bil man köper när förnuftet sover.
Stampep inte som alla andra...
8 juli 2007 · 127 Inlägg

Hmm måste gå och kolla till bilen, kommer strax! wink

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!
cutlass
8 juli 2007 · 383 Inlägg

Då jag kollat lite diverse flytande nödvändigheter på min *pärla* så ger jag en lätt puss på huvens mittkant ..å klappar den hej då för kvällen tongue

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
FULLGAS Mångsysslare
8 juli 2007 · 303 Inlägg

hmm bara ja som dubbelparkerar när ja e å handlar för att ej få bulor & dyligt, extra titten e given, annars sover man inte gott om natten, vaknar för minsta larm och tror de e mitt, Har även hänt att ja sprungit ner i kallsonger & basebollträ på gården när larmet gick på min BMW ,

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
twin_cam Smålänning
8 juli 2007 · 7 877 Inlägg

När man kommer hem, sitter i bilen och bara tänker, tänker att bilen ställer alltid upp för en när man behöver den, och ibland så går det nästan till överdrift så an tar bilen som en kompis, om man t.ex tagit sig hem i en snöstorm där hälften fastnat i drivorna...

Slår alltid en extra till tinnan jag går in, och är alltid oolig att bli av med henne...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Widowmaker
9 juli 2007 · 1 112 Inlägg

Stampep skrev:
Hmm måste gå och kolla till bilen, kommer strax! wink

Den kommentaren säger allt! hahaha!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Widowmaker
9 juli 2007 · 1 112 Inlägg

FULLGAS skrev:
hmm bara ja som dubbelparkerar när ja e å handlar för att ej få bulor & dyligt, extra titten e given, annars sover man inte gott om natten, vaknar för minsta larm och tror de e mitt, Har även hänt att ja sprungit ner i kallsonger & basebollträ på gården när larmet gick på min BMW ,

kalsongerna å bollträt känner jag igen!!! Bor lite på landsbygden här å jag har inget larm men däremot så bor jag med sovrumsfönstret 15 meter från landsvägen å hör när bilar passerar, om det då skulle hända sent på kvällen att det stannar till ett motorljud så flyger jag upp direkt så det inte e några idioter som håller på med funny buissnes på gården. sist det var en som stanna så var jag ute me bollträt men då var det en gubbe som stannat å läste tillsalu skyltarna i rutan på pappas volvo 760.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
melodic_death_metal
9 juli 2007 · 622 Inlägg

jag brukar ha skitont i nacken i skolan då jag varje morgon inte kan slita bort blicken från bilen när jag ska till bussen, missar också bussen ibland då jag bara står o tittar på bilen o glömmer bort tiden. o varje dag när jag kommer hem från skolan så har jag världens största leende o beundrar stolt min skönhet smile

Larsson_Power Saabvilde!
9 juli 2007 · 1 708 Inlägg

Jag kände nåt liknande med Saaben precis när hon var hemma, hon gick inte, det luktade mögel innuti, det var skitigt och skräpigt, men ändå satt jag mej i, och satt och njöt, för det är ju ändå MIN egen bil, min förstabil, ibland går jag ut och röker lite oftare, för att bara stå och kolla på Saaben, även om hon inte är mycket till världen just nu, utan däck och inredning men big_smile Jag förstår precis ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 juli 2007 · 5 753 Inlägg

vet inte riktigt, men jag blir så kär i mina bilar osv så jag kan inte göra mig av med dom tongue har varit inne på att sälja sierran och köpa nått annat för lite variation men det går bara inte sätta ut en annons på den, så den blir nog kvar som det verkar hehe big_smile

Senast redigerat av _Glenne_ (9 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
FreddeK
9 juli 2007 ·

LadyS skrev:
Jag vänder mig oxå om efter min bil när ja parkerat den..

O hemma när den står i  garaget hos mina föräldrar så kan ja komma på mig själv att flera gånger sitta på balkongen o titta ner på bilen... o ler inombords.. MIN skönhet !

O då o då kommer ja på mig själv att ja sitter o ler o bara njuter av när ja kör nercabbat...

Har ett stort behov att vara nära min bil... hahahaha låter hur sjukt som helst men så är de..

Det förstår jag iof för det är ju en bmw=)wink

TheDeadDorkster Dieselgypsy
9 juli 2007 · 538 Inlägg

Känner igen detta, men för mig är det såfort jag bara tittar på bilen. Då och då ser jag då hur perfekt hon är och minns jag varför jag köpte henne för lite mer än 3 år sen.

Då kan jag bara stå och njuta en stund. Det är en obeskrivlig kännsla.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang