Projekttråd SAAB 9-5 2,0 SE (SportSedan)

Min första 9-5 Sedan. Det är en SAAB 9-5 2,0 SE SportSedan modellår 1999, Det är första versionen av 9-5 med separat kromgrill mellan strålkastarna. Hade först tänkt mig på ett stillsamt diskret projekt men hela alltet har mynnat ut i en massa tankar och idéer som jag nu tänker förverkliga. Häng med på förvandlingen.
  • 21 Följare
  • 58 299 Visningar
  • Projektet avslutat 19 december 2021
Asplunds_Saab Saab - Move your mind!
19 december 2021 · 435 Inlägg

Ett sista inlägg.

Det blev minst sagt väldigt känslosamt idag i garaget.
Hade en vänlig själ som var och kikade på bilen. Men som jag trodde så blev den ej såld.
Vi hittade lite mer rost än vad jag själv visste om vilket kändes tungt.


Jag hade önskat att jag hade haft mer kunskaper och färdigheter för att få den här bilen på vägarna igen, det känns tungt personligen för mig att jag nu inser att den kommer att gå till skroten. Tyvärr är det för mycket rost på den baktill för att det ska vara lönt att försöka reparera.

Här slutar projektet för TurboSedanen.
Det fanns väldigt många planer, idéer och tankar kring den här bilen.

Bien kommer att säljas så gott det går i delar, sedan kommer jag få hjälp att transportera det som är kvar bort till en bilåtervinning.

Som skrivet, för mig blev det väldigt tungt, ligger en hel del affektionsvärde i bilen av olika orsaker.
Tack till er som följde det här projektet. Även om det ebbade ut med tiden.

Anledningen till att jag "ger upp" projektet är att jag inte längre har ekonomin att ha garaget, det kostar mig 1500:- månaden och jag hinner nästan aldrig vara där, platsen tas upp när någon annan kanske kan ta vara på garageplatsen bättre. Dels har jag ej ekonomin längre för att bygga bil. Jag hade lite bättre tidigare men livet kommer ikapp och i samband med en sjukskrivning tidigare så behövdes pengarna på annat håll.

Jag avslutar idag detta projektet.
tack åter igen.

//Cassandrahttps://www1.garaget.org/gallery/images/109/108693/108693-ebbbb9f94410d126c9c5c099d642a9c7.jpg

// Chantelle - SAAB-frälst SAAB-fanatiker.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang