5059
Sök

Blir/Blev varm och nu ångar det in i cupe´n när man drar på värme?

49 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
yikes Hjälp!
Det är så att igår när jag skulle ta bilen (golf gti -88) så körde jag runt lite grann och efter en stund så började de på att ånga när jag körde med värmen på.. Stannade då direkt och såg att temperatur mätaren hade stuckit iväg en bit och att varningslampan för hög motortemperatur blinkade.
Stannade då direkt och lät motorn kylas. innnan jag fortsatte försiktigt hemmåt för att fylla på mer vätska. (det var lite lågt)
Glad som jag var så trodde jag att problemet var löst efter att jag hade fyllt på detta men icke..
Bilen steg upp i värme igen och det fortsätter bolma ånga genom fläkten när jag vrider på lite värme..
Tänkte då att jag låter bilen stå till imorrn och går sedan in här på garaget för att läsa i forum efter dessa med liknande problem..
Har kollat hela dan men hittar inget som kan vara till hjälp.(Udda fel?)

Så därför ber jag nu ALLA ni som har en idé om vad felet kan vara om hjälp!

Tror nu att jag har lyckats lösa temperatur problemet, men det ångar fortfarande in i cupén när man har fläkten på och full värme..?
Jag tycks även kunna höra en bubblande eller skvalpande ljud ifrån värmepaketet när jag sitter i bilen och värmen är på.?

Vore jättetacksam för hjälp snarast efterom att om 1 vecka åker jag 150 mil för att jobba.. kan vara bra om felet är löst då=(

Mvh Erik

847 Inlägg
9 juli 2007
Låter som värme paketet e pajj faktiskt.

49 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Ja jag funderade på det jag med.. att det läcker nånstans. och därav försvann det mycket vatten som då gjorde att motorn gick varm? Kan det vara så enkelt?

847 Inlägg
9 juli 2007
Att det ångar in i bilen e väl det tydligaste tecknet. Luktar det glykol i bilen oxå?? Det brukar bli en äcklig hinna av kladd på rutorna oxå.

49 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Exakt! Precis det som är fallet. jobbig som fan är det att torka bort med..=/

49 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Tror du att jag kan koppla förbi värmepaketet så att slangarna går ihop till varandra istället för genom "elementet"? så att jag åtmindstone slipper läckan och ångorna medans jag åker upp och jobbar?

847 Inlägg
9 juli 2007
Ja då e det nog värme paketet. Inte kul sånt där. Ring skrotar o kolla efter beggat.

847 Inlägg
9 juli 2007
FormulaGTI skrev:
Tror du att jag kan koppla förbi värmepaketet så att slangarna går ihop till varandra istället för genom "elementet"? så att jag åtmindstone slipper läckan och ångorna medans jag åker upp och jobbar?

Ingen aning faktiskt. Värt ett försök kanske.

49 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Ja jag har inte så mycket tid på mig annars och hinna få tag på det och sen sätta dit det och ha mig.. gör ett försök och hoppas på det bästa! Ett stort tack för hjälpen!

5 710 Inlägg
10 juli 2007
visst går det att koppla förbi värmepaketet.
Lokalisera slangarna som går in/ut ur paketet och kopla ihop dessa bara.
Lufta systemet och se till att du har rätt nivå.
När detta är gjort bör du kunna köra dina mil utan problem.

MVH Jonas
..............

Sök