Led bar på S40

Ferk00
2 december 2022 · 1 Inlägg

Hej!

Jag monterade Julas extraljus på min Volvo S40 2008.
Kan någon avslöja mig vilken är den rätta + kabeln som går till helljuset i huvudstrålkastaren?
Har mätinstrument men vill hels inte sticka nål i varje kabel och prova mig fram
Finns det någon som vet ! t.ex. Ja den gul-röda är heljuset.
Det är till att manövrera relän till led rampen.
Tack på förhand.
F.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 december 2022 · 17 379 Inlägg

Du bör verkligen mäta. En knappnål med runt plasthuvud är guld värt. Då kan du trycka ner den på baksidan av kontakten och mäta på nålen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesper328
2 december 2022 · 2 333 Inlägg

Är väl bara att mäta uppe vid ena lyktan?
Antingen som Hybrid säger med en nål i bakkant, eller bara lossa kontakten ur lyktan och mäta på den sidan.
Sen är det bara att notera färg på kabeln såvida du ej vill skarva på uppe vid lyktan.

Up the RA
Brådhis * Voff voff *
3 december 2022 · 10 244 Inlägg

Jesper328 skrev:
Är väl bara att mäta uppe vid ena lyktan?
Antingen som Hybrid säger med en nål i bakkant, eller bara lossa kontakten ur lyktan och mäta på den sidan.
Sen är det bara att notera färg på kabeln såvida du ej vill skarva på uppe vid lyktan.

Har man xenon och gör detta får man felkod på det och så slår bilen ner xenonets höjdinställningen i botten och så får man åka till Volvo och nolla/kalibrera... Rekommenderas inte!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
zzr94092
3 december 2022 · 4 378 Inlägg

Tänk bara på att ljuset är minusstyrt på bilen,alltså är det konstant plus, du får styra relät med en minussignal...../tror knappt att det är xenon på en så gammal S40/

Brådhis * Voff voff *
3 december 2022 · 10 244 Inlägg

zzr94092 skrev:
Tänk bara på att ljuset är minusstyrt på bilen,alltså är det konstant plus, du får styra relät med en minussignal...../tror knappt att det är xenon på en så gammal S40/

S40N 2008 har inte minusstyrt helljus. Det försvann när nya karossen på S40 kom 2005. Xenon fanns för övrigt redan på S40/V40 från 2001...

Senast redigerat av Brådhis (3 december 2022)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
zzr94092
3 december 2022 · 4 378 Inlägg

Fel av mig, "läste -98". Tar tillbaka allt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang