A-traktor startar inte

Ogge373
5 april 2023 · 4 Inlägg

Tjenare! Nu är det så att min Volvo 944 A-traktor B230FB inte startar, startmotorn går runt och den har soppa i tanken, det som har hänt är att h-regget blivit bränt och vi har plockat ur det och försökt starta den via att + mata den till start men det funkar inte heller, någon som vet vad felet kan bero på?

Senast redigerat av Ogge373 (5 april 2023)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 april 2023 · 14 076 Inlägg

Ogge373 skrev:
Tjenare! Nu är det så att min Volvo 944 A-traktor B230FB inte startar, startmotorn går runt och den har soppa, det som har hänt är att h-regget blivit bränt och vi har plockat ur det och försökt starta den via att + mata den till start men det funkar inte heller, någon som vet vad felet kan bero på?

Vad menar du med att "den har soppa"? Soppa i tanken eller framme vid injektorerna?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Jesper328
5 april 2023 · 2 380 Inlägg

Har h-regget grillats eller försöker ni manipulera fordonet?
Finns väl ingen mening att få liv i en traktor utan hreg då den ändå inte får brukas? smile

Som svar på frågan så är det svårt att svara på.
Elsystemen i a-traktorer brukar ju kunna liknas med ett skatbo.

Senast redigerat av Jesper328 (5 april 2023)

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 april 2023 · 17 509 Inlägg

Ja, hur eldar man upp ett H-regg? Försöka koppla förbi det är ju en klassiker. Vissa har en inbyggd failsafe som gör att bilen inte går längre om regget manipulerats så jag har en liten svag aning om varför den inte startar. Hur länge sedan sattes regget på plats?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang