Märkligt däck slitage

jaka54
27 mars 2023 · 5 731 Inlägg

Var det inte en BMW  med spår i däcken det handlade om från början...wink Sen retar jag mig på folk som inte kan använda de och dem rätt  se ovan. Förlåt att jag är lite mästrande men det är ganska jobbigt att läsa när folk använder de och dem fel.
Som exempel:
Det heter: "de körde bil",  inte "dem körde bil". "De kör utan belysning" inte "Dem körde utan belysning".
Jag gav pengarna till dem (i talspråk dom). De ska gå till skolan ( i talspråk dom ska gå till skolan).
Nu var jag j... jobbig va!?

zzr94092
27 mars 2023 · 4 388 Inlägg

Det stämmer det du säger . Och ordet "bytade" , som skrivs här ibland,va fan !

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 mars 2023 · 13 742 Inlägg

zzr94092 skrev:
Det stämmer det du säger . Och ordet "bytade" , som skrivs här ibland,va fan !

blir du arg på sär skrivning oxå ? smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
zemet
27 mars 2023 · 4 038 Inlägg

jaka54 skrev:
Var det inte en BMW  med spår i däcken det handlade om från början...wink Sen retar jag mig på folk som inte kan använda de och dem rätt  se ovan. Förlåt att jag är lite mästrande men det är ganska jobbigt att läsa när folk använder de och dem fel.
Som exempel:
Det heter: "de körde bil",  inte "dem körde bil". "De kör utan belysning" inte "Dem körde utan belysning".
Jag gav pengarna till dem (i talspråk dom). De ska gå till skolan ( i talspråk dom ska gå till skolan).
Nu var jag j... jobbig va!?

Jag skall försöka bättra mig i framtiden:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
torsen
27 mars 2023 · 7 238 Inlägg

jaka54 skrev:
Var det inte en BMW  med spår i däcken det handlade om från början...wink Sen retar jag mig på folk som inte kan använda de och dem rätt  se ovan. Förlåt att jag är lite mästrande men det är ganska jobbigt att läsa när folk använder de och dem fel.
Som exempel:
Det heter: "de körde bil",  inte "dem körde bil". "De kör utan belysning" inte "Dem körde utan belysning".
Jag gav pengarna till dem (i talspråk dom). De ska gå till skolan ( i talspråk dom ska gå till skolan).
Nu var jag j... jobbig va!?

Här har du en själsfrände.

jaka54
27 mars 2023 · 5 731 Inlägg

Men till saken ...var det inte en BMW  och däcken på den bilen det handlade om ?!

Curse
27 mars 2023 · 686 Inlägg

Gissar på dåliga länkarmsbussningar. Verkar vara dålig kvalitet på bussningar i dagensläge.

Mazda 6 "MPS" (2006)
jaka54
27 mars 2023 · 5 731 Inlägg

Men vad har tagit i däcken?? Och samtliga fyra dessutom?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 mars 2023 · 14 050 Inlägg

Growe skrev:

zzr94092 skrev:
Det stämmer det du säger . Och ordet "bytade" , som skrivs här ibland,va fan !

blir du arg på sär skrivning oxå ? smile

Jag blir väldigt irriterad på "sär skrivning" och när man i samma mening blandar både svenska och engelska ord. Nu är jag också grinig! Haha!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Curse
27 mars 2023 · 686 Inlägg

jaka54 skrev:
Men vad har tagit i däcken?? Och samtliga fyra dessutom?

Inget. Är TOE vinkeln felaktig så sliter det däck. Han skrev att han roterat däckena. Satt de bakre fram o vise versa. Han har fått samma slitage på samtliga däck.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Koster
6 april 2023 · 108 Inlägg

Jag fick sånt där slitage efter att däckverkstaden som gjorde hjulinställningen inte dragit åt justeringplattan för cambervinkeln på ena fjäderbenet så det ändrade cambervinkeln ut och in när fjädringen rörde sig. Dock så vart bilen helt sjukt instabil på motorvägen då också, minsta vindpust så höll jag på att åka av vägen.
Toe in eller för mycket negativ cambervinkel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang