Motorn går via en reläpanel som kommunicerar med ett ”flerfunktionsstyrdon”.
Man har väl hört både det ena och det andra om Mekonomen, så om deras diagnos är 110% korrekt kan man fundera över.
okej. vart sitter den då?
Det är ju trots allt en Renault, har du en säkringslåda vänster fram där reläpaneler, styrdon, och säkringspaneler är staplade på varandra? Där i sitter i alla fall ett styrdon som sköter en hel del om jag inte missminner.
Hur har Mekonomen felsökt? Fick du någon förklaring på varför de dömer ut styrdonet?
Motorn går via en reläpanel som kommunicerar med ett ”flerfunktionsstyrdon”.
Man har väl hört både det ena och det andra om Mekonomen, så om deras diagnos är 110% korrekt kan man fundera över.
okej. vart sitter den då?
Det är ju trots allt en Renault, har du en säkringslåda vänster fram där reläpaneler, styrdon, och säkringspaneler är staplade på varandra? Där i sitter i alla fall ett styrdon som sköter en hel del om jag inte missminner.
Hur har Mekonomen felsökt? Fick du någon förklaring på varför de dömer ut styrdonet?
okej 👍 förra ägaren hade fått den felsökt hos dom. skall se vad det står på pappret å kolla under ratten 👌
måste ju finnas något billigare sätt på en sådan bil ….
Torkarna styrs av en BCM. Kopplas bilen upp mot en dator kommer det står "Protect mode: Active". Orsaken till detta kan vara att motorn trögar och då stängs de av. De kanske har slåtts på när bladen varit fastfrusna så motorn försökt några gånger och sedan satt en permanent felkod som måste tas bort.
Kan även vara så att torkarmotorn fått bada lite för ofta. Under plasten nedanför vindrutan på förarsidan finns den. under den finns ett hål i karossen med en gummidamask i som fungerar som avrinning. Är den tät (vanligt) så...