Kylfläkt

Snoddas78
28 juni 2023 · 7 Inlägg

Hej

Bilen är en Ford Fiesta från 2003. Har precis bytat Termostathus,Termostat och tempgivare. Problemet nu är att kylfläkten startar inte och bilen börjar koka. Drar jag ur kontakten till tempgivaren kickar fläkten igång direkt. Reläerna verkar också ok. Vad kan vara problemet?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 juni 2023 · 14 060 Inlägg

Varför skriver så många att dom har "bytat" saker, är det dialekt eller för det heter ju "bytt"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mossan1
28 juni 2023 · 2 828 Inlägg

Snoddas78 skrev:
Hej

Bilen är en Ford Fiesta från 2003. Har precis bytat Termostathus,Termostat och tempgivare. Problemet nu är att kylfläkten startar inte och bilen börjar koka. Drar jag ur kontakten till tempgivaren kickar fläkten igång direkt. Reläerna verkar också ok. Vad kan vara problemet?

Varför byttes dessa saker?
Var det problem innan?

Snoddas78
28 juni 2023 · 7 Inlägg

Ja det läckte från termostathuset. Köpte ett komplett hus med givare och termostat.

xXSammy
28 juni 2023 · 6 577 Inlägg

1.3 eller 1.4/1.6 ?

De/Dem
Snoddas78
28 juni 2023 · 7 Inlägg

1.3

Mew
28 juni 2023 · 2 160 Inlägg

Är systemet luftat? Så det inte ligger luft nånstans. Vet inte exakt hur det är på de där, men vill minnas att där iallafall är en ventil på termostathuset, med ett lock som typ ser ut som till en däckventil. Är det ett sådant så ska man ta bort locket och sen fylla på glykol tills det rinner ut ur det hålet/ventilen, sen skruva tillbaks locket och så fylla till max. Eventuellt är det något mer som behövs göras, minns inte exakt hur det var.

Senast redigerat av Mew (28 juni 2023)

Snoddas78
28 juni 2023 · 7 Inlägg

Ja det är luftat. Ska tillägga att bilen började koka när den var enbart på tomgång.

Snoddas78
28 juni 2023 · 7 Inlägg

Finns det någon mer "tempgivare" än den som sitter i termostathuset?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang