Dålig värme i min xc70-02 går upp i normal temp, men när jag vrider på full fläkt blåser det kallt. Kommer lite värme om jag kör på låg fart på fläkten.. vad kan det bero på?
Troligen igensatt värmepaket. Går två slangar in i torpedväggen - känn på dem. Den ena bör vara runt 90 grader, och den andra något svalare.. är den ena kall så har du stopp i värmepaketet. Kolla även kylvätsketempen med en dator, nålen i instrumenthuset visar aldrig "rätt". Kan visa 90c fast det är 70c eller 110c.
Lossa båda slangarna som går igenom torpeden och spola fram och tillbaka med en vattenslang.. var däremot försiktig om du har bra tryck i vattenslangen, då får du isåfall nypa den lite.
Troligen igensatt värmepaket. Går två slangar in i torpedväggen - känn på dem. Den ena bör vara runt 90 grader, och den andra något svalare.. är den ena kall så har du stopp i värmepaketet. Kolla även kylvätsketempen med en dator, nålen i instrumenthuset visar aldrig "rätt". Kan visa 90c fast det är 70c eller 110c.
Lossa båda slangarna som går igenom torpeden och spola fram och tillbaka med en vattenslang.. var däremot försiktig om du har bra tryck i vattenslangen, då får du isåfall nypa den lite.
Okej! Vet du hur man lossa dom slangarna mot torpeden?😊 vad ska man spola med? Bara vatten? Vet du dimensionen på dom slangarna?
Troligen igensatt värmepaket. Går två slangar in i torpedväggen - känn på dem. Den ena bör vara runt 90 grader, och den andra något svalare.. är den ena kall så har du stopp i värmepaketet. Kolla även kylvätsketempen med en dator, nålen i instrumenthuset visar aldrig "rätt". Kan visa 90c fast det är 70c eller 110c.
Lossa båda slangarna som går igenom torpeden och spola fram och tillbaka med en vattenslang.. var däremot försiktig om du har bra tryck i vattenslangen, då får du isåfall nypa den lite.
Okej! Vet du hur man lossa dom slangarna mot torpeden?😊 vad ska man spola med? Bara vatten? Vet du dimensionen på dom slangarna?
Med tanke på frågorna du ställer, varav en redan är besvarad i tråden, ska du verkligen ge dig på det där själv? Dessutom är min erfarenhet att det inte hjälper ens lite om elementet är igensatt. Det är bara att byta till ett helt nytt som gäller. Alltså inte ett begagnat från skroten som är lika dåligt som ditt.
Troligen igensatt värmepaket. Går två slangar in i torpedväggen - känn på dem. Den ena bör vara runt 90 grader, och den andra något svalare.. är den ena kall så har du stopp i värmepaketet. Kolla även kylvätsketempen med en dator, nålen i instrumenthuset visar aldrig "rätt". Kan visa 90c fast det är 70c eller 110c.
Lossa båda slangarna som går igenom torpeden och spola fram och tillbaka med en vattenslang.. var däremot försiktig om du har bra tryck i vattenslangen, då får du isåfall nypa den lite.
Okej! Vet du hur man lossa dom slangarna mot torpeden?😊 vad ska man spola med? Bara vatten? Vet du dimensionen på dom slangarna?
Med tanke på frågorna du ställer, varav en redan är besvarad i tråden, ska du verkligen ge dig på det där själv? Dessutom är min erfarenhet att det inte hjälper ens lite om elementet är igensatt. Det är bara att byta till ett helt nytt som gäller. Alltså inte ett begagnat från skroten som är lika dåligt som ditt.
Bilen står ej hemma för tillfället därför jag tar till lathet och dåligt med tid just nu. Därför jag frågar här, innan jag har möjlighet att kolla på de själv🙂
Troligen igensatt värmepaket. Går två slangar in i torpedväggen - känn på dem. Den ena bör vara runt 90 grader, och den andra något svalare.. är den ena kall så har du stopp i värmepaketet. Kolla även kylvätsketempen med en dator, nålen i instrumenthuset visar aldrig "rätt". Kan visa 90c fast det är 70c eller 110c.
Lossa båda slangarna som går igenom torpeden och spola fram och tillbaka med en vattenslang.. var däremot försiktig om du har bra tryck i vattenslangen, då får du isåfall nypa den lite.
Okej! Vet du hur man lossa dom slangarna mot torpeden?😊 vad ska man spola med? Bara vatten? Vet du dimensionen på dom slangarna?
Har för mig att det är bajonettfattning på dem. Alltså vrida 1/4 varv och dra isär.
Såg någon här på forumet som smulade ner ett par disktabletter och lät de stå och dra några timmar. Har själv endast kört vatten än så länge, och som Pininfarina säger så hjälper det sällan. Med det sagt så brukar man iallafall få det fesljummet i bilen, men det blir aldrig riktigt varmt.
Spolade en V50 för ett par veckor sedan och fick upp den till 43°c ur luftriktarna, vilket inte är tillräckligt.
Troligen igensatt värmepaket. Går två slangar in i torpedväggen - känn på dem. Den ena bör vara runt 90 grader, och den andra något svalare.. är den ena kall så har du stopp i värmepaketet. Kolla även kylvätsketempen med en dator, nålen i instrumenthuset visar aldrig "rätt". Kan visa 90c fast det är 70c eller 110c.
Lossa båda slangarna som går igenom torpeden och spola fram och tillbaka med en vattenslang.. var däremot försiktig om du har bra tryck i vattenslangen, då får du isåfall nypa den lite.
Okej! Vet du hur man lossa dom slangarna mot torpeden?😊 vad ska man spola med? Bara vatten? Vet du dimensionen på dom slangarna?
Har för mig att det är bajonettfattning på dem. Alltså vrida 1/4 varv och dra isär.
Såg någon här på forumet som smulade ner ett par disktabletter och lät de stå och dra några timmar. Har själv endast kört vatten än så länge, och som Pininfarina säger så hjälper det sällan. Med det sagt så brukar man iallafall få det fesljummet i bilen, men det blir aldrig riktigt varmt.
Spolade en V50 för ett par veckor sedan och fick upp den till 43°c ur luftriktarna, vilket inte är tillräckligt.
Okej👍🏻 då lutar de åt att byta hela elementet!
Troligen igensatt värmepaket. Går två slangar in i torpedväggen - känn på dem. Den ena bör vara runt 90 grader, och den andra något svalare.. är den ena kall så har du stopp i värmepaketet. Kolla även kylvätsketempen med en dator, nålen i instrumenthuset visar aldrig "rätt". Kan visa 90c fast det är 70c eller 110c.
Lossa båda slangarna som går igenom torpeden och spola fram och tillbaka med en vattenslang.. var däremot försiktig om du har bra tryck i vattenslangen, då får du isåfall nypa den lite.
Okej! Vet du hur man lossa dom slangarna mot torpeden?😊 vad ska man spola med? Bara vatten? Vet du dimensionen på dom slangarna?
Har för mig att det är bajonettfattning på dem. Alltså vrida 1/4 varv och dra isär.
Såg någon här på forumet som smulade ner ett par disktabletter och lät de stå och dra några timmar. Har själv endast kört vatten än så länge, och som Pininfarina säger så hjälper det sällan. Med det sagt så brukar man iallafall få det fesljummet i bilen, men det blir aldrig riktigt varmt.
Spolade en V50 för ett par veckor sedan och fick upp den till 43°c ur luftriktarna, vilket inte är tillräckligt.
Nej. Fick ut 83 grader från galler i mitten på Swift förut. Den varmkördes på tomgång då vi inte använder den längre. Men sjukt bra värme i den.
Okej! Vet du hur man lossa dom slangarna mot torpeden?😊 vad ska man spola med? Bara vatten? Vet du dimensionen på dom slangarna?
Har för mig att det är bajonettfattning på dem. Alltså vrida 1/4 varv och dra isär.
Såg någon här på forumet som smulade ner ett par disktabletter och lät de stå och dra några timmar. Har själv endast kört vatten än så länge, och som Pininfarina säger så hjälper det sällan. Med det sagt så brukar man iallafall få det fesljummet i bilen, men det blir aldrig riktigt varmt.
Spolade en V50 för ett par veckor sedan och fick upp den till 43°c ur luftriktarna, vilket inte är tillräckligt.
Nej. Fick ut 83 grader från galler i mitten på Swift förut. Den varmkördes på tomgång då vi inte använder den längre. Men sjukt bra värme i den.
Satan, nästan så att man kan naja fast ett par korvar och så är frukosten klar lagom tills att man anländer till jobbet.
Okej! Vet du hur man lossa dom slangarna mot torpeden?😊 vad ska man spola med? Bara vatten? Vet du dimensionen på dom slangarna?
Har för mig att det är bajonettfattning på dem. Alltså vrida 1/4 varv och dra isär.
Såg någon här på forumet som smulade ner ett par disktabletter och lät de stå och dra några timmar. Har själv endast kört vatten än så länge, och som Pininfarina säger så hjälper det sällan. Med det sagt så brukar man iallafall få det fesljummet i bilen, men det blir aldrig riktigt varmt.
Spolade en V50 för ett par veckor sedan och fick upp den till 43°c ur luftriktarna, vilket inte är tillräckligt.
Nej. Fick ut 83 grader från galler i mitten på Swift förut. Den varmkördes på tomgång då vi inte använder den längre. Men sjukt bra värme i den.
Nästan alla bilar har bra värme stillastående. Problemet kommer när man kör och drar in kalluft, igenom elementet, som ska värmas upp.