Förstärkare Bluetooth

Tobzter
3 januari · 3 145 Inlägg

Hej, Har införskaffa mig en äldre mopar bil som ja inte vill slänga in en vanlig "Stereo" i, men har sett detta
BOSS MC900B Bluetooth förstärkare?

https://cdbilradio.se//sv/marint/slutst … YIQAvD_BwE

Känns som det borde funka alldeles ypperligt för att enbart kunna streama musik från telefon?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
MrHyde
3 januari · 654 Inlägg

Annars finns det moderna stereo som ser ut som gamla, typ dessa smile
https://bilstereohornan.se/kategori/cla … reo/dodge/

Senast redigerat av MrHyde (3 januari )

Live long, and prosper.
Tobzter
3 januari · 3 145 Inlägg

Jo jag har sett den också..men 6000kr känns inte aktuellt. Finns inget förberett hål för original stereo heller, Så tanken e att gämma denna i handskfacket,,

Men man kanske bara ska köpa en "vanlig" stereo och gömma där?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
MrHyde
3 januari · 654 Inlägg

Nog borde det gå att göra, nu vet jag inte exakt vad för bil du köpt men jag har sett flera amerikanska 50-60-70 -talare som haft stereon i handskfacket. Där har du också möjlighet att göra en låda eller en sarg du kan skjuta in där, med snabbkontakter till kablarna, så behöver du inte göra åverkan på insidan av handskfacket heller.
Du behöver ju aldrig öppna handskfacket heller, allt går ju genom mobilen ändå smile

Live long, and prosper.
Tobzter
3 januari · 3 145 Inlägg

Det är en Charger -72 . Men ska kika lite närmare på BOSS lösningen.
Smidig liten sak verkar det vara med bra ljud

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 januari · 17 485 Inlägg

Tobzter skrev:
Det är en Charger -72 . Men ska kika lite närmare på BOSS lösningen.
Smidig liten sak verkar det vara med bra ljud

Tycker det verkar vara en ypperlig lösning! Då ligger ju säkert Bossen och söker efter BT varje gång du startar med. Inte alla vanliga som gör det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muskelbil
3 januari · 320 Inlägg

BOSS, den funkar bara i Mustanger. wink

Jag tror den lösningen om du enbart använder mobilen som ljudkälla blir utmärkt i Chargern.
Man vill ändå inte ha något värstingljud när man har en 440 att njuta av, det är överflödigt.
I mitt huvudsakliga transortmedel är det tvärtom, inget motorljud men rätt mycket originalljud som kompensation.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 januari · 13 744 Inlägg

bättre att köra med en ljudprocessor med blåtand isånt fall. för att köra med någon skräp slutsteg är ju totalt odugligt om man vill ha någon form av bra ljud..smile

Rockford dsr1 är  ju en variant som är billig  då får man rikligt med lågnivå dsp och allt sånt där nödvändigt..   för enligt min uppfattning är boss bland det sämsta sluteteg som funnits någonsin..  nära på det är som att köpa ett slutsteg på wish eller aliexpress..  smile märkt 2x10.000watt men i själra verket är 2x25watt. 


så slipper man dom där billiga skräp stegen

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Tobzter
3 januari · 3 145 Inlägg

Hmm..
De var en totalsågning av denna . wink

Recensionerna å klipp å dylikt ja har kollat på denna så överträffar den förväntan av dom.

Och som sagt ja ska spela lite musik på typ 2st 6x9 i hatthyllan. Inte för hela grannskapet.

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang