Köpa en bärgare

Abbe1234
23 januari · 123 Inlägg

Hej
Vad kräver det för att man ska köpa en bärgare och jobba med att hämta bilar till en bilfirma?
Hur gör man?

MVH Aboud

zemet
23 januari · 4 041 Inlägg

Du behöver nog eget företag, transporttillstånd, körkort, YKB(?) samt försäkringar

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Brådhis * Voff voff *
23 januari · 10 280 Inlägg

Abbe1234 skrev:
Hej
Vad kräver det för att man ska köpa en bärgare och jobba med att hämta bilar till en bilfirma?
Hur gör man?

MVH Aboud

Vad exakt är en bärgningsbil för dig? Är du ute efter en bil som är registrerad som just bärgningsbil, dvs en som har bom/grind baktill?

Eller är det mer så att du söker en biltransportbil (tex en Sprinter med bilflak)? Som tyvärr ofta felaktigt benämns "bärgare", fast dom inte är det...

Över eller under 3500 kg totalvikt?

Senast redigerat av Brådhis (23 januari )

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Abbe1234
25 januari · 123 Inlägg

Brådhis skrev:

Abbe1234 skrev:
Hej
Vad kräver det för att man ska köpa en bärgare och jobba med att hämta bilar till en bilfirma?
Hur gör man?

MVH Aboud

Vad exakt är en bärgningsbil för dig? Är du ute efter en bil som är registrerad som just bärgningsbil, dvs en som har bom/grind baktill?

Eller är det mer så att du söker en biltransportbil (tex en Sprinter med bilflak)? Som tyvärr ofta felaktigt benämns "bärgare", fast dom inte är det...

Över eller under 3500 kg totalvikt?

Jag köper trasiga bilar och lagar dem.

Brådhis * Voff voff *
26 januari · 10 280 Inlägg

Abbe1234 skrev:

Brådhis skrev:

Abbe1234 skrev:
Hej
Vad kräver det för att man ska köpa en bärgare och jobba med att hämta bilar till en bilfirma?
Hur gör man?

MVH Aboud

Vad exakt är en bärgningsbil för dig? Är du ute efter en bil som är registrerad som just bärgningsbil, dvs en som har bom/grind baktill?

Eller är det mer så att du söker en biltransportbil (tex en Sprinter med bilflak)? Som tyvärr ofta felaktigt benämns "bärgare", fast dom inte är det...

Över eller under 3500 kg totalvikt?

Jag köper trasiga bilar och lagar dem.

Kul för dig! Tror dock inte det svarar på en enda av dom frågorna jag ställde... smile

Senast redigerat av Brådhis (26 januari )

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang