5044
Sök

Ford Focus 99 gas hänger sig.

10 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
På vägen till jobbet hängde sig gasen på min lilla Ford Focus. Förmodligen fredagen den 13:es fel. :-/
När jag som okunnig tittar i motorrummet ser det ut som att det går en vajer fram till gas reglaget. Kan det vara denna vajer som kärvar? Om jag byter ut den kan felet då vara fixat?

Själva armen som vajern styr, gissar att denna arm styr gasen till motorn, kärvar ej.

Är det svårt att byta vajern?

//Andreas

666 Inlägg
13 juli 2007
om vajern kärvar känner du, testa att släppa upp gaspedalen sakta, om den följe med upp mjukt så är det inte vajern, men om den hoppar upp i sm steg så kan tu testa att hälla in olja i vajern, fungerar ett tag, men är billigare än att köpa ny vajer

//Silver

10 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Pedalen fastnar nere och sen efter ett tag hoppar den upp.
Ska se om jag kan få bytt vajern. Något jag bör tänka på när detta görs?

//Andreas

10 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Nu är den fixad. Lämnade in den på skroten som ligger granne med företaget jag jobbar på. De pillade lite och nu går den så fint så. Än bättre var att det blev gratis... ;-)

2 600 Inlägg
13 juli 2007
vad va felet då? smile

gör som jag kör gubba racer=)

10 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Bra fråga. De pratade om atta smörja vajern sen någon fjäder som de kanske bytade.
Ska kolla det i morgon när jag lämnar lite kaffe till dem som tack för hjälpen.

2 600 Inlägg
13 juli 2007
hehe okej smile

gör som jag kör gubba racer=)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2007
d96angl skrev:
Bra fråga. De pratade om atta smörja vajern sen någon fjäder som de kanske bytade.
Ska kolla det i morgon när jag lämnar lite kaffe till dem som tack för hjälpen.

Ja kaffebröd är det alltid brist på så gör det. Då kommer de inte vara svåra att ha o göra med om det blir något mer småfel...

Körv
3 535 Inlägg
13 juli 2007
Schysst av dem verkligen smile

Truckdriving Man

Sök