5548
Sök

Inlet air Sensor? vart sitter den!?

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Har en Corsa B och letar efter Inlet air temp snsor nån som vet vart den sitter ? behöver ett snabt svar tack! Gärna med en bild om nån har nån.

SLK
610 Inlägg
11 april 2007
Har du köpt grejen som "ökar effekten" på din bil? Lika bra att slänga det för det hjälper inte.... jag tror att IAT är luftmassemätaren

582 Inlägg
11 april 2007
alminjo skrev:
Har du köpt grejen som "ökar effekten" på din bil? Lika bra att slänga det för det hjälper inte.... jag tror att IAT är luftmassemätaren

Då tror du fel och borde inte vilseleda med chansningar IAT = Inlet Air Temperature!
Den sitter förmodligen på insugsröret från luftburken till gasspjället, vet ej säkert hur det ser ut på din Opel men Ford har oftast så och då sitter den underifrån på röret

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Har hittat den och suttit dit den grejjen som ökar effekten... tro de eller ej men det funkade!
var skeptisk till en början men de funkade vart bättre axx i bilen nu än när jag chippade bilen... skumt som fan

582 Inlägg
11 april 2007
Vad gör den där "grejen" då? lurar den bilen att det är "kallt" så den pytsar på med mer soppa eller?

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

draminbil.nu
1 382 Inlägg
11 april 2007
norpan skrev:
alminjo skrev:

Då tror du fel och borde inte vilseleda med chansningar IAT = Inlet Air Temperature!
Den sitter förmodligen på insugsröret från luftburken till gasspjället, vet ej säkert hur det ser ut på din Opel men Ford har oftast så och då sitter den underifrån på röret

Gissa varför han skrev att han trodde? tongue

NissanMotorsport
13 juli 2007
jag köpte en sån för ett tag sen, men ja har inte riktigt hittat vart den ska sitta på en 740 hmm
ingen som har bild eller något?

905 Inlägg
13 juli 2007
SupraDupraFly skrev:
jag köpte en sån för ett tag sen, men ja har inte riktigt hittat vart den ska sitta på en 740 hmm
ingen som har bild eller något?

vad är det ni har köpt? motståndet som lurar motorn att det är kallt ute? kan funka om bilen är för snålt inställt till att börja med.

NissanMotorsport
13 juli 2007
nån grej, hehe.. är ba tvungen att testa. vette fan hur den funkar.. men nu har ja köpt den, och måste testa iaf..

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2007
Den ger säkert mer bränsle, bränsle ger massor med effekt, tråkigt nog så måste man tillföra en massa luft me om det ska bli nåt snurr...

905 Inlägg
13 juli 2007
bumpe skrev:
Den ger säkert mer bränsle, bränsle ger massor med effekt, tråkigt nog så måste man tillföra en massa luft me om det ska bli nåt snurr...

då får man väl köpa denna då och komplettera smile
el turbo

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 juli 2007
loffe007 skrev:
bumpe skrev:

då får man väl köpa denna då och komplettera smile
el turbo

Tror jag vet vilket du menar, massor med luft, fan nog en 15-20 häst fatiskt...

Sök