2649
Sök

Audi S8 - Operation Bi-turbo!

Effekt, vrid och komfort, svårare än så är det inte! ;)

217 306 Visningar
Uppdaterades senast 2 maj
90 Inlägg
28 april
#421
Så rambenen har blivit ihop svetsade sedan bilden ovan när du plockade ur motorn?
Har ni gjort klart alla tryckrör och IC fästen på plats?

Är olja och vatten slangar till/från turbos klara?

Glöm inte värme skydd över styrväxeln.

Audi S8/RS8 1000hk+
S8-97 med RS6 biturbo motor smidd med 2st EFR7163fv, custom grenrör, MaxxEcu Pro, S8 kammar, wagner IC's, m.m. Rs6 bromsar, KW Competition, lamell diff bak, quaife fram m.m.

385 Inlägg
28 april
Trådstartare
#422
RS8 skrev:
Så rambenen har blivit ihop svetsade sedan bilden ovan när du plockade ur motorn?
Har ni gjort klart alla tryckrör och IC fästen på plats?

Är olja och vatten slangar till/från turbos klara?

Glöm inte värme skydd över styrväxeln.

Rambenen svetsas när motorn är ihop igen med grenrör på så vi vet att allt går fritt, men det är relativt snabbt gjort.
Tryckrör och IC-fästen är redan klart, det gjordes innan motorn åkte ur nu senast, och olje/vattenslangar ingår under "Slangar/Sladdar" jag nämnde i föregående inlägg.


90 Inlägg
28 april
#423
Då finns det ju flera saker du kan visa bilder på, så ser fram mot kontinuerliga uppdateringar......

Audi S8/RS8 1000hk+
S8-97 med RS6 biturbo motor smidd med 2st EFR7163fv, custom grenrör, MaxxEcu Pro, S8 kammar, wagner IC's, m.m. Rs6 bromsar, KW Competition, lamell diff bak, quaife fram m.m.

385 Inlägg
28 april
Trådstartare
#424
RS8 skrev:
Då finns det ju flera saker du kan visa bilder på, så ser fram mot kontinuerliga uppdateringar......

Jag uppdaterar ju i alla fall sånt som är aktuellt precis nu, inte sånt som hände för flera år sen.. wink


90 Inlägg
28 april
#425
Om Tryckrör och IC-fästen är klart så vill vi ju se detta även om det gjordes för länge sedan wink

Audi S8/RS8 1000hk+
S8-97 med RS6 biturbo motor smidd med 2st EFR7163fv, custom grenrör, MaxxEcu Pro, S8 kammar, wagner IC's, m.m. Rs6 bromsar, KW Competition, lamell diff bak, quaife fram m.m.

385 Inlägg
28 april
Trådstartare
#426
Har inget färskt när det är komplett, svetsat och klart, men lite bilder från när det byggts, om än lite otydliga kan jag bjuda på.

Y-rör in the making
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25095/25095-816249dbe598e2aa8824c10fd48d5d89.jpg

Tryckrör framdraget mot fronten
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25095/25095-e039d3d70cbdfee2821e560ab24a6e33.jpg

Trycktestat
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25095/25095-f55eca89c1a2663cc5fdac5239f21b32.jpg


90 Inlägg
1 maj
#427
Ser fram emot fler bilder hur rören är dragna och hur IC sitter osv.....

Är Coilovers monterade ? vart hamnade dumpventil?

Fota Posta, Fota Posta, Fota Posta..

Audi S8/RS8 1000hk+
S8-97 med RS6 biturbo motor smidd med 2st EFR7163fv, custom grenrör, MaxxEcu Pro, S8 kammar, wagner IC's, m.m. Rs6 bromsar, KW Competition, lamell diff bak, quaife fram m.m.

385 Inlägg
1 maj
Trådstartare
#428
RS8 skrev:
Ser fram emot fler bilder hur rören är dragna och hur IC sitter osv.....

Är Coilovers monterade ? vart hamnade dumpventil?

Fota Posta, Fota Posta, Fota Posta..

Bakre länkarmarna är svetsade och sitter i fräsen just nu för att moddas så dom kan hålla nya coilsen till bakvagnen.
Dumpen sitter inte på ännu, kommer kommer på tryckröret från IC till insug.


385 Inlägg
2 maj
Trådstartare
#429
Passade på att knäppa en bild på ena länkarmen som sitter i fräsen när jag var i garaget igår, såklart är den inte klar alls men på god väg smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25095/25095-a71b7f82f05d9eb8c4977fe471deb4a7.jpg



Sök