2299
Sök

Navara v6

118 Inlägg
för 16 timmar sedan
Trådstartare
Tjena, går i tankarna att köpa en navara v6 2011.
Åsikter kring drivlinan?
Rost i ram vet jag redan så är mer intresserad på vanliga fel i motor å låda?
Vad brukar gå sönder ?vid vilket miltal typ? Och vad fick du betala för att få de fixat?
Tack på förhand

Samt är 120.000 kr för en 2011 v6 automat navara ett bra pris ? 21000 mil
Normala skavanker för åldern å milen
Senast redigerat av passatmaffia (för 16 timmar sedan)

4 244 Inlägg
för 7 timmar sedan
När jag hade D40 med 190 hk motorn och pratade med V6 ägare så sa dom att V6an var en helt annan bil jämfört med 4an.

Skulle tydligen vara ett rejält lyft. Provkör och se vad du tycker:)

Automatlådorna till 4orna var ju inte jättebra och rejält dyra att laga, vet inte om det är samma låda till V6.
Senast redigerat av zemet (för 7 timmar sedan)

Diagnostekniker
2 982 Inlägg
för 5 timmar sedan
Mercas OM642 sitter i dem.
Bra jävla motorer med ett fantastiskt register.
Inte så mycket som går fel med dem, vanligt att värmeväxlaren läcker vilket kostar ungefär 100kr material och 4-5 timmars arbete för att åtgärda.

Up the RA

5 146 Inlägg
för 5 timmar sedan
Skulle säga att V6an är helt ok motor och drivlinan lika så. Dom har precis som allt annat sina fel som dyker upp ibland. EGR ventilen krånglar ibland. Eftermarknadsdelarna brukar inte lira av någon konstig anledning.  Returledning till spridare mellan cylinderbankerna har en typ backventil som fastnar ibland och gör dom sega att starta.
Det viktigaste är att inte köra soppatorsk, då går det luft I spridarna och dom pajar i 99% av fallen. Men lätt att undvika genom att tanka.
Främre kardarn brukar behöva renoveras med jämna mellanrum pga glappa knutkors.

Helt klart värt med V6.

Motorn heter V9X om du vill googla :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Sök