onsdag 13:17
Trådstartare
Så nu har bilen varit inne på verkstad! Det var två veckors väntetid på verkstaden jag brukar använda.
Den luftades, men problemet är fortfarande kvar. Jag bad när jag lämnade in den att de gärna får söka vidare om det inte blir bättre, men det hade de inte gjort. Och de sa att det var lite svårt att felsöka, så kanske borde nästa steg vara att byta det som inte var så dyrt - och det skulle då vara slavcylinder. Men han blev lite ställd när han såg att det bytet skulle kosta 6300kr.
Men är det verkligen så svårt att felsöka? Kanske borde någon annan verkstad få kolla på den, för jag har ju inte lufta att lämna in den gång på gång tills de hittar felet. Det har jag inte råd med! En fördel med den verkstaden är ju att de bytte kopplingen 2021 - och då slavcylinder mm.
Den går annars bra bilen. Det är liksom högst upp när man släpper den, som kopplingen inte har någon stuns. Längre ner känns det tydligt att pedalen tar som vanligt. Likaså verkar bromsvätkan vara. fylld som vanligt.
Men vågar vi åka med den? För visst är det en fjärder som trycker på kopplingen? Jag vill ju inte åka med typ dragläge jämt.
Senast redigerat av Orfeus (onsdag 13:18)