2423
Sök

Audi S8 - Operation Bi-turbo!

Effekt, vrid och komfort, svårare än så är det inte! ;)

221 088 Visningar
Uppdaterades senast igår 22:25
95 Inlägg
för 18 timmar sedan
Jag kör ju inte heller RS6 toppar, hade du glömt det?

Supertech större ventilerna var ju för stora för RS6 toppar, så dom passar bara A8/S8 toppar,
+ hårdare ventilfjädrar med titan retainers samt S8 kamaxlar är det jag har.
Senast redigerat av RS8 (för 18 timmar sedan)

Audi S8/RS8 1000hk+
S8-97 med RS6 biturbo motor smidd med 2st EFR7163fv, custom grenrör, MaxxEcu Pro, S8 kammar, wagner IC's, m.m. Rs6 bromsar, KW Competition, lamell diff bak, quaife fram m.m.

399 Inlägg
för 18 timmar sedan
Trådstartare
RS8 skrev:
Jag kör ju inte heller RS6 toppar, hade du glömt det?

Supertech större ventilerna var ju för stora för RS6 toppar, så dom passar bara A8/S8 toppar,
+ hårdare ventilfjädrar med titan retainers samt S8 kamaxlar.

Det hade jag ingen koll på. Tror dessa toppar kommer från en A6a faktiskt men det har ingen betydelse, bara kammarna som skiljer sig i N/A topparna.

95 Inlägg
för 18 timmar sedan
Precis och bara RS6 som har mindre avgasventiler och säten och avgas kanaler.

Jag satte ihop A8 toppar med stora supertech ventiler men std fjädrar redan år 2013 men la dom på hyllan.
Köpte sen fjädrar och retainers år 2015 + S8 kamaxlar som också hamnade på hyllan.

Sen togs allt fram 2020 när race motorn byggdes som blev klar 2021.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t= … start=9450
Senast redigerat av RS8 (för 18 timmar sedan)

Audi S8/RS8 1000hk+
S8-97 med RS6 biturbo motor smidd med 2st EFR7163fv, custom grenrör, MaxxEcu Pro, S8 kammar, wagner IC's, m.m. Rs6 bromsar, KW Competition, lamell diff bak, quaife fram m.m.

399 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
RS8 skrev:
Precis och bara RS6 som har mindre avgasventiler och säten och avgas kanaler.

Jag satte ihop A8 toppar med stora supertech ventiler men std fjädrar redan år 2013 men la dom på hyllan.
Köpte sen fjädrar och retainers år 2015 + S8 kamaxlar som också hamnade på hyllan.

Sen togs allt fram 2020 när race motorn byggdes som blev klar 2021.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t= … start=9450

Okej. Hade du några tips och trix att dela med dig av eller ville du bara säga att du/värmdö motorteknik redan gjort det jag gör nu?

95 Inlägg
för 17 timmar sedan
En påminnelse om du bläddrar lite där så kommer du nog ihåg det du nu glömt och några sidor senare i länken så ser du sen även vilken kamrem jag köpte för att kunna varva mycket.

Tror tipset om kamrem kom från honom du köpte stödgördel osv.

Audi S8/RS8 1000hk+

399 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
Jo jag har en sån blå gates rem liggandes med, men den ska inte på riktigt ännu smile

Sök