The end of One story.Mins knappt var jag lämnade, men jag har fått feeling på nytt, så here goes...
Livet händer, kommer imellan och fenomenet tycks upprepa sig konstant. Aerodecken slog över på 26000mil i vintras, jag förberedde för besiktning, men jag lyckades aldrig få ordning på mappen själv, o tid o pengar kände jag inte fanns.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-4eb158f60f5afdabeed1d95dbbf447bb.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-c1bb77b26dea580c23c50fa57188b4e5.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-a3da2d65358061ab9939c79efb2904e7.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-4140544c81bc142df3a0798c81774bde.jpg]()
Tidigare i vintras tog äntligen initiativet att fota av The Local Honda-gang. Har dock fortfarande inte träffat på ägare. Under våren/sommaren har dem försvunnit en efter en, nu står ingen kvar.
Civic ek3 sedan
Civic eg6 vti (inte med B16)
Civic Mc2 vti
Civic ed6 4-vxl
Civic Em2
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-a3d9323c89f72352c03d703129a9431d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-256c1dbecfe2d6b21d67d26f97cd530e.jpg]()
Sen bytte jag jobb och fick börja pendla igen. Påvägen till, första dagen började det rysta från ingenstans. "Garanterat en drivknut" tänkte jag. Påväg hem slutade bilen driva helt o fick bärgas. Mycket riktigt hade drivaxel hoppat av mellanaxeln, o innan den gjort de hade den alltså tryckt ihop mot yttre knut, vilket gav symtomet. Har ingen förklaring på varför, men monterade tillbaka drivaxeln på parkeringen på jobbet i snön 11 feb, åkte o placerade bilen i garaget och slumpade bort den.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-476a3598e8f656712502282049d7bf91.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-617e8cbc9df6167eea2bd699b1d99dbc.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-ac7a3efedeba1b30102a9404253354de.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53501/53501-e834593e4fd2ff44c03321480058d14a.jpg]()
Många faktorer lede till försäljningen. Tex tidsbristen, de faktum att det är en bullerbox från sena 90' utan komfort för pendling. Eller att denna funkar och är ändå sjukt kul, till skillnad från coupen som blir drabbad av att inte vara kul, av förklarliga skäl.
Min VTi har varit en saknad resa på något sätt, jag önska bara att det hade sett annorlunda ut, men för mig är det inte heller försvarbart att ha 2 projekt idag.
Jag behöver en "tråkig" bil till vardags för att kunna fokusera på coupen, och här ifrån har drivet ökat markant.