2026
Sök

Projekt ljud

6 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Jag tog äntligen tag i mitt liv och drog kablarna till hatthyllan i min s70 igår, inkl 2 plus-kablar från batteriet och 2 rca-kablar, för både slutsteg till baslåda (framtida projekt) och slutsteg till mina 4 högtalare i hatthyllan.
2 högtalare är nu inkopplade i hatthyllan, men jag vill ha in 2 st till. Någon som har en bra lösning på hur jag ska fästa dem. Funderar på o bygga egna högtalarlådor (finns ju inga o köpa till enbart 2 st 6.5 högtalare), men tänkte om någon annan har en bättre ide, som kanske inte innebär ?såga i plåt?.

Ljudet är dessutom BOMB i hatthyllan, överröstar dörrarna enormt. Jag är så nöjd. Men jag hade nog velat påbörja ?projekt slutsteg till dörrarna?. O där har jag ännu fler frågor.
Hur drar man enklast kablarna igenom gummi-höljet mellan dörr och ?insidan av bilen?. Jag har redan provat och det gick väldigt dåligt xD
Och går det fint att koppla ihop slutstegen med varandra? (Har inga fler ingångar i nuvarande stereo) Eller kan det komma några nackdelar med det? Samt hur tänker ni kring att dela strömkabeln och sätta 2 slutsteg på en kabel?
Jag har ju redan dragit 2 batteri-kablar, och inte jättetaggad på o pressa in en till i de där lilla röret som redan är nästan fullt.

Har ni även några bra tips på inställningar på slutsteget så tar jag gärna emot det. Har just nu bara ställt in vad som är rekomenderat i manualen.

Är rätt ny med billjud, utöver att koppla in färdigdragna kablar, så är detta min första gång med ett sånt här projekt. Tog sin lilla tid, men jag är nöjd. Men så vill man ju alltid ha mer xD

IQ på 130! Kanske därför jag out-smartar de flesta! #girlpower #autism

Sök