2275
Sök

Köpråd,Mazda Miata 1990

98 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Jag har ev en gammal Miata från 1990 på gång,men vet inte vad det kan vara rimligt att betala för den!
Bilen är egentligen för dålig iom att "allt"måste fixas på den: lack,rost,bucklor,sufflett,däck osv osv

Grejen är att jag ägt bilen tidigare,men såldes till en bekant för 15 år sedan,men tänkte det skulle vara ett roligt
projekt att fixa bilen till min dotter som skulle få den som 18-års bil ( om 2,5 år)

Jag och min fru åkte en hel del med bilen,och vi älskade bilen även fast den var liten och enorm trång och låg att gå in i
när taket eller hardtopen var på

Hade bilen kanske 2 år själv,men när jag fick barn såldes den!
Då,vad jag vill minnas,fanns det stort utbud på delar till bra pris,men skulle dels vilja få tips gällande var man kan hitta
reservdelar,men även synpunkter på om det är rimligt att renovera ett "totalobjekt"!

Jag kan göra allt själv iom att jag har tillgång till allt vad det gäller verktyg,svets,lackutrustning mm,och det enda som jag kanske inte kan ge mig på
är byte sufflett/bakruta

Tack på förhand

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
för 2 timmar sedan
Du får ge runt 100k för ett fint exemplar idag, så utan att ha sett bilen så skulle jag säga 35-40 får man nog vara beredd att ge för ett objekt

Sök