1925
Sök

Renault Master 2.5dci med konstigt fel

7 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
När jag startar bilen kall så går den likt på 3cyl. låter jag den stå och hoppas tills den blivit lite varm och stänger av den i ca 10min och startar om så går den som den ska. gasar jag lite för fort så börjar den gå på 3 igen. stänger av 10 min och startar om och låter den sedan gå på tomgång någon minut innan jag gasar så funkar den som den ska efter det.

6 246 Inlägg
för 10 timmar sedan
Kan ett glödstift vara dåligt så en av cylindrarna inte värms och därmed inte går förrän den värmts av resten av motorn?

36 Inlägg
för 10 timmar sedan
Har du regnbågsfärgad kylarvätska?

7 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
[quote="Utmarks-Loke"]Kan ett glödstift vara dåligt så en av cylindrarna inte värms och därmed inte går förrän den värmts av resten av motorn.

Har mätt dom! och bytt 2 som va dåliga. Tycker inte den skulle gå riktigt direkt jag startar den och börja gå dåligt bara för att jag gasar upp den pga glödstiften.

7 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:

Den är mest blågrön ??

7 Inlägg
för 9 timmar sedan
Trådstartare
[quote="JonH"][quote="Utmarks-Loke"]Kan ett glödstift vara dåligt så en av cylindrarna inte värms och därmed inte går förrän den värmts av resten av motorn.

Har mätt dom! och bytt 2 som va dåliga. Tycker inte den skulle gå riktigt direkt jag startar den och börja gå dåligt bara för att jag gasar upp den pga glödstiften.[/quote]
Ska tilläggas att ibland går den bra direkt jag startar den, inland några sekunder och sen börjar gå dåligt och ibland dåligt från start.

36 Inlägg
för 9 timmar sedan
JonH skrev:
The-GOAT skrev:

Den är mest blågrön ??

Ok.
Då är det förmodligen inte någon spricka i cylinderhuvudet eller gången dito packning.
Det är bra.
Senast redigerat av The-GOAT (för 7 timmar sedan)

1 779 Inlägg
för 8 timmar sedan
Hmm, kan vara läge att ta lite felkoder, en spridare eller kass ECM e´min första tanke. Men kan vara massa andra grejer- fast glödstift kan du glömma...- lycka till. Mvh/Husse

7 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
husseman skrev:
Hmm, kan vara läge att ta lite felkoder, en spridare eller kass ECM e´min första tanke. Men kan vara massa andra grejer- fast glödstift kan du glömma...- lycka till. Mvh/Husse

Spridarna är nya , visserligen billiga från autodoc men borde funka några år. Funderar också på Ecm, vet du om man kan ta en från annan bil "Har en till" eller är startspärren integrerad där?

Sök