I mitt tycke så är LH skräp, motorerna går ju inte ens jämnt original.
Mappningen som sitter i chippen är ju gjort för original B230F med M-kam och 530-topp.
Byter du då kam eller gör något annat som ändrar motorns effektkurva så stämmer ju inte längre mappningen.
Visst det går att fula med att justera bränsletrycket för att ge mer soppa, men det ökar ju då bränslet i hela bränslekurvan.
Absolut största problemet med LH i ditt fall med planer på separata spjäll är ju hur du ska lyckas koppla ihop 4st trattar till en luftmassemätare.
Rallyfolket brukar i regel vara hemlighetsfulla med sina motorrecept, helt förståeligt då det handlar om tävling och har man då ett bra recept man vinner tävlingar med vill man ju inte dela med sig.
Kamaxlar finns i mängder, ofta får man testa sig fram vilken man tycker bäst om.
530-topp flödar inte så värst mycket så någon herrejösses kamaxel behövs inte.
Plana topp är 1,5-2,5mm vanligast.
Har för mig man behöver kortare kamrem om man planar mer än 2mm.
Lite blandat med vilka 740/940-motorer som har drevet för blockfördelare eller inte.
Oftast har dom det inte i alla fall och du måste då byta till en axel från en Volvo 240 eller 340/360 för att kunna montera blockfördelare.