för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig med följande:
Jag har lite problem med vattenläckage i min Nissan Note. Vattnet rinner ned bakom pedalerna samt bakom handskfacket på passagerarsidan och tränger sig in genom golvmattan. Till en början trodde jag det var kondensvatten i och med att vattnet hamnade uppepå plastmattorna. När jag tillslut tog tag i problemet så visade det sig att hela golvet, inklusive vid baksätet var vattenfyllt till bredden.
Mina åtgärder:
- Brutit upp hela golvet och dammsugit upp allt vatten - låtit torka några dagar med värmefläkt.
- Återställt golv och konstaterat att allt är torrt.
- Rensade ur dräningeringen nedanför framrutan både till höger och vänster. Dessa var fyllda till bredden med förmultnade barr, löv och annat.
- Hällt över runt 100 liter vatten på framruta/framdörrar/tak och kontrollerat att det inte leds in i bilen utan ut bakom framdäcken.
Av någon anledning kommer det ändå in massvis med vatten på samma sätt igen varje gång det regnar. Kondensvatten borde inte ge de mängderna (?)
Är tacksam för alla förslag på möjliga åtgärder/tips på vad det kan vara som orsakar problemen.
/Martin