3887
Sök

Ingen el fungerar i dörrarna förutom centrallåset och högtalarna på 2000 Passat 3b

46 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Halloj!
Jag har ett problem på min 2000 passat 3b som är att bara centrallåset och högtalarna funkar i dörrarna. Jag förmodar att det är en säkring som gått men vilken?
Det är elhissar och spegelkalibrering som inte funkar.
Mvh. Gustav
Senast redigerat av ElGurra (för 6 timmar sedan)

585 Inlägg
för 6 timmar sedan
Kan även vara kabelbrott i överföringen mellan dörr/kaross. Vanligt fel tyvärr, knöligt att laga enskilda ledare men det går. Alternativet byta hela kabelstammen är inte så komplicerat bara kabelstammen fortfarande finns som reservdel

PS Att inte elhissrna funkar kan tyvärr bero på att det är komfortmodulen som är paj (sitter under mattan framör förarstolen tror jag). Har du tur kanske det finns begagnad att hitta på skroten
Senast redigerat av krambriw (för 6 timmar sedan)

46 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
krambriw skrev:
Kan även vara kabelbrott i överföringen mellan dörr/kaross. Vanligt fel tyvärr, knöligt att laga enskilda ledare men det går. Alternativet byta hela kabelstammen är inte så komplicerat bara kabelstammen fortfarande finns som reservdel

PS Att inte elhissrna funkar kan tyvärr bero på att det är komfortmodulen som är paj (sitter under mattan framör förarstolen tror jag). Har du tur kanske det finns begagnad att hitta på skroten

Känns inte som kabelbrott för att ingen ruta går att få upp eller ner i någon av dörrarna så då chansar jag på komfortmodulen
Senast redigerat av ElGurra (för 5 timmar sedan)

3 154 Inlägg
för 4 timmar sedan
Men fungerar det att köra ner rutorna på de andra dörrarna?
Alltså via knapparna på dem?
Om ja - sannolikt kabelbrott i dörrgången.

Sök