2564
Sök

Fyrhjulsdriftkonvertera 2000 vw passat b5/3b

55 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Tjena! Jag har en passat 1.9tdi pd115(AJM) som jag fick ett sug över att trimma så den får cirka 200-250häst o i samma veva fyrhjulsdriftskonvertera för att den är framhjulsdriven just nu. Några tips? Funkar 4motion eller måste man ha syncro (om det inte är samma sak som 4motion) bakre tvärbalk+kardan och vad ska man göra med växellådan, byta ut eller modifiera? Vill helst ha automatlåda. Måste börja planera fick bara idén för några dagar sedan och detta kommer inte ske förrän nästa sommar. Delarna köper jag från skroten eller begagnat och har någon några tips på vart man kan köpa sånt begagnat? Allt i själva motorn sköter jag själv bara drivsystem och upphängning jag behöver hjälp med.

Uppskattar alla svar!
Mvh. Gurra
Senast redigerat av ElGurra (för 2 timmar sedan)

Forummoderator
26 546 Inlägg
för 1 timme sedan
Inget illa menat här nu...men är det inte betydligt enklare att hitta en fyrhjulsdriven Passat att byta till i stället?
Det är ju ingen ovanlig vagn direkt...men förstår om du söker utmaningen med bygget förstås.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

55 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Mack skrev:
Inget illa menat här nu...men är det inte betydligt enklare att hitta en fyrhjulsdriven Passat att byta till i stället?
Det är ju ingen ovanlig vagn direkt...men förstår om du söker utmaningen med bygget förstås.

Jo det finns det nog men dom är ganska ovanliga i pre facelift speciellt 1.9tdi med pd än i facelift o ja faller mer för pre facelift så du fattar. Jag söker även utmaningen.
Senast redigerat av ElGurra (för 1 timme sedan)

Forummoderator
26 546 Inlägg
för 1 timme sedan
ElGurra skrev:
Mack skrev:

Jo det finns det nog men dom är ganska ovanliga i pre facelift speciellt 1.9tdi med pd än i facelift o ja faller mer för pre facelift så du fattar. Jag söker även utmaningen.

Ah, då är jag med.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök