9793
Sök

Köpråd Audi A6 C6 3.0 TDI

63 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Tjena! Jag har hittat en audi a6 c6 3.0tdi som jag vill köpa men problemet är att den gått 50000mil. Kan man se någonstans på någon tjänst som är gratis om motorn är utbytt eller liknande och är det ens värt att köpa den då den gått så långt på samma motor?

285 Inlägg
för 1 timme sedan
En arbetskamrat köpte en 13000milad A6 sedan 3.0tdi q aut -14, den fungerade utmärkt i tre veckor innan motorlampan började lysa, sedan blev det något med ESP och slutligen växlade den som en packad anka.
Det är skön gång i motorn och bilen är bekväm, men han tyckte det var för sällan han kunde njuta av bilens fördelar så den såldes som objekt till någon buskhandlare billigt. Trist, för den var i riktigt fint okulärt skick och hade få ägare samt full servicehistorik.

Jag hade avstått pga egen AUDI-erfarenhet av bla några A8, och även andras erfarenheter av andra AUDI och VAG-produkter.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

592 Inlägg
för 1 timme sedan
Aldrig en Audi med den stora motorn och aldrig en med kamkedja. Hur underbar den än är när den fungerar. Har kört några stycken som jag inte ägde, magiska och med quattro, vilken väghållning. Men....kamkedja och rätt så vanligt problem, hela motorn måste ur, minst en vecka på verkstad, går på över 100k. Om man inte är händig å gillar att lyfta ut rovan lite då och då som hobby vill säga

Sök