3079
Sök

Köpråd på nissan xtrail

12 Inlägg
för 22 timmar sedan
Trådstartare
Har kollat lite på en Nissan xtrail. Men har hört mycket dåligt av en vän angående deras CVT låda han har själv aldrig ägt en bil men han är lite envis när han väll läst något dåligt om en bil. Det är 2008 årsmodell disel och den har gått ca 50k mil. Nuvarande ägare har servat den höst/vår. Så till min fråga borde jag titta in på manuell istället eller vad har ni haft för erfarenhet av den?

6 260 Inlägg
för 22 timmar sedan
Hur många gånger har den bytts under dessa 50k mil, och när skedde det senast? Har den aldrig bytts på den sträckan är det dels den bästa CVT någonsin, och dels lär den vara riktigt sliten nu.

351 Inlägg
för 19 timmar sedan
Dom borde kallas NVT
No
Variable
Transmission

Ingen vidare bra låda, inte ens när den fungerar som den ska.
Svajig på varvet och varierar sig inte så mjukt.
Köp en manuell är mitt råd.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

3 913 Inlägg
för 8 timmar sedan
Gällande Nissan/Renaults CVT från den eran har personen helt rätt.

Med rätt körmönster och om man servar minutiöst kan dom hålla hjälpligt, men att finna en sådan bland alla normalskötta och normalkörda är ingen enkel uppgift.
Titta på en manuell istället.
Manuella och framförallt deras 4wd fungerar istället riktigt bra.
Samma 4wd sitter I flera bilmodeller.
Nissan, Renault, Mitsubishi, Dacia, vad jag vet.

12 Inlägg
för 25 minuter sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Dom borde kallas NVT
No
Variable
Transmission

Ingen vidare bra låda, inte ens när den fungerar som den ska.
Svajig på varvet och varierar sig inte så mjukt.
Köp en manuell är mitt råd.

Det blir nog en manuell. Vet du om det är någon större skillnad på deras disel och bensinare? Är inte ute efter vilken som har mest kraft utan mer soppa förbrukning.

12 Inlägg
för 21 minuter sedan
Trådstartare
Vill tacka för svaren, har hittat en manuell som har gått ca 20k mil, är det något speciellt jag ska titta efter på dem t.ex klassik rost ställen, läckage eller andra grejer. Blir nämligen min första bil med 4wd

Sök