finns många aspekter.. hade gärna rullat runt med en elbil som slit och släng.. men ekonomiskt skulle det vara en ren jävla katastrof skulle lika gärna kunna ta ut 10k i månaden och elda upp dom. för det är ungefär så mycket pengar jag skulle förlora varje månad på att äga en elbil.
eller kanske inte exakt 10k men så mycket högre kostnad för bilen än vad jag har på mina nuvarande bilpark.
sen är det som sagt inte bilar man kör utan man åker i dom.. och det är ju inget specefikt just elbilar men elbilar som är helt tysta förutom ett statiskt ljud det är inget för mig. rent allmänt så är moderna bilar inte tilltalande i huvudtaget.
dels är dom skitfula. (kastar lite sten i glashus då jag äger en audi a2)
för myket teknik som kommer kosta pengar för det är inte frågan om dom går sönder utan när. det gäller ju alla fordon. men kostnaden att laga moderna bilar och just att dom är så förbannat opersonliga och tråkiga. jag tror den stora skillnaden mellan ni som älskar nya moderna bilar och mig är att jag sitter och kör något så förbannat opersonligt varje dag 10k/mil om året så jag måste ha något så man känner att man lever när man åker till och från jobbet. mot den där tunga otympliga bussjäveln jag rattar dagar i ändan. jag vill ha något smidigt billigt och personlig bil så jag vet att jag lever..
så ska man bara köra dom som rena punkter.
1.ägandekostnaden
2.opersoniliga
3.fula
skulle ÄLSKA att köra en gammal bil som är ombyggd till elbil det är jag helt övertygad över.. tex min Audi a2 med lilla Tesla masknen. hade batterierna inte gjort det så dyrt är det ganska billigt att kasta i en modern 250hk lilla Tesla motorn det skulle aldrig gå över 50k inkl allt. men sen tillkommer batterierna.
dom är ställbara effektmässigt så inga problem att regga dom i vad som helst. man vet att drivenheterna i tesla är bra och lätta.. en 250hk elmotor från tesla väger mindre än motsvarande bensin/dieselmotor
tittar på det varje dag och är väldigt sugen. men att hänga i en Leaf motor? hell no. för klent..
ska man göra det ska man göra det för att få en roligare bil inte lika tråkig och trött som den man redan har.
Kör fort så hinner inget hända...