9340
Sök

Läckage baklucka (Honda Accord -92)

351 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Har i flera år försökt få stopp på en irriterande läcka i bakluckan. Det vanligaste felet var tydligen läckage via packningen på bakljusen, vilket jag bytt på båda bakljusen. Läcker inget i vänster men på höger sida har det fortsatt komma in vatten.

Nu märkte jag att det verkar vara en läcka nånstans kring "rännan" på utsidan av bakluckan. Olika sökningar visar att det kan vara ett ställe för inläckage. Kan inte komma på fler ställen.

Lånade några bilder från ett annat forum. Är ju nån form av hålrum/dylikt i hörnet av bakre vindrutan (röd cirkel), vet inte hur det ser ut där, om stagnerat vatten kan bidra till inläckage? Annars verkar det grönmarkerade området vara ett ställe som kan läcka in vatten. Är väl nån form av svetsfog i rännan, sen är det en svart tätning.

Tänker hur man kan täta detta så det håller sig i detta klimat. Svetsa kan jag inte och känner ingen heller, om det är svetsfogen som spruckit...

Ser inga andra hål eller öppningar det skulle kunna läcka in vatten från.

https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235476/235476-9ece9d132761e91fa06db482ec07237c.jpg

Sök