5672
Sök

Kör ni mer när bränslepriset är billigare?

3 486 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
I så många år så har man läst att det är bra när bränslepriset är högt så kör man mindre.

själv kör jag varken mer eller mindre bara för att bränslepriset är cirka 15kr/L mot 20kr+/L.

När priset var högt så drog man in på annat onödigt.  Tycker 15kr/L är lagom, vad tycker ni?

720 Inlägg
för 4 timmar sedan
5 kr litern är rimligt
jag kör verkan mer eller mindre hur än priset är, ska man köra så ska man köra

3 978 Inlägg
för 3 timmar sedan
Jag har inte mätt, men är riktigt säker på att det är lika långt till jobbet och affären  oavsett.
Smärtgränsen för onödigt åkande och onödigt törstig bil nåddes på 90talet.
Senast redigerat av Mossan1 (för 3 timmar sedan)

5 948 Inlägg
för 3 timmar sedan
Jag kör exakt lika mycket med exakt lika bränslesnåla/törstiga bilar nu som då när dieseln var uppe i 27kr/L.

Kör det jag måste (pendlar 4mil enkel väg mån-fre) och nöjeskör några enstaka mil per år när man har tid över oavsett vad bränslet kostar.

Håller med att 15kr/L känns lagom, nog dyrt för att hålla sig till bränslesnål bruksbil men tillräckligt billigt för att slippa oroa sig att få bilen  slangad.

3 242 Inlägg
för 3 timmar sedan
Ptja, högre bränslepriser går ju ut över typ allt som behöver transporteras, så de får gärna hålla sig kring 15kr.

Som svar på frågan - nej, jag kör inte mer.
Har inte tid att nöjesåka nu för tiden, men jag uppskattar att ha lite mer pengar till övers.

* Voff voff *
11 178 Inlägg
för 3 timmar sedan
Exakt som Mossan1 skriver. Det blir inte kortare eller längre till jobbet eller affären utifrån bränslepriset, så ingen som helst skillnad för min del.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

7 562 Inlägg
för 2 timmar sedan
nej jag kör ej mer, men husvagnssemestern blir ju svindyr om man får betala 30kr/l,

Forummoderator
26 632 Inlägg
för 1 timme sedan
Det var länge sedan priset var "lagomt", tycker jag.
Men kör varken mer eller mindre idag. Till och från jobbet, och när det annars behövs i regel.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 377 Inlägg
för 1 timme sedan
Just nu kostar inte bensinen mycket mer än när jag tog körkort sommaren 2012, min lön däremot är avsevärt högre så det är "billigare" att köra nu.

Nöjeskör ganska mycket, än så länge har det inte påverkats av bränslepriser även när de var så höga för några år sedan.

Men allt har ju en smärtgräns såklart.

6 273 Inlägg
för 30 minuter sedan
Till vardags kör jag varken mer eller mindre men när bränslepriserna är lägre kanske det är större chans jag tar bilen på långtur på semestern

501 Inlägg
för 28 minuter sedan
Bränslepriset spelar inte någon roll över huvud taget för hur jag nyttjar min bil.
För övrigt förefaller bränslet vara billigt med tanke på hur många törstiga SUV, pickuper och andra energikrävande biltyper som rullar runt på våra gator, alla kan omöjligen ha behov av dylika fordon, däremot ett villhöver.

Dessa 15kr som bränslet kostar just nu anser jag är för billigt sett till ovan reflektion, runt 28-30kr/liter skulle vara skäligt då det avlider ca 1400 personer i Sverige årligen utav avgasskador utöver de 10.000 tals som får men för livet.
Detta kostar samhället miljardbelopp var år och en höjd bränsleskatt skulle få detta att bära sig själv, som bonus avlider dessutom färre och flera behålls arbetsföra och kan pynta in skattepengar istället för att samhället behöver betala ut pengar i form av sjukvård och sjukpenning.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök