5645
Sök

Bakåtvänd bilbarnstol.

Forummoderator
18 487 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Känner en mamma som låter sin (snart 5 år fyllda) kille åka i bakåtvänd bilbarnstol i bilen. Han är rätt lång,120 cm. Han får inte plats längre och får sitta med benen i kors i baksätet. Inte speciellt nöjd över det. Killen väger cirka 22 kilo. Var går gränsen? Försökt googla men... Vad säger ni? Har någon koll?

3 248 Inlägg
för 2 timmar sedan
Tror jag hörde en rekommendation på en BVC att de skall sitta bakåtvända upp mot 7 års ålder.
Att de får sitta i kors med benen är skitsamma.
Fan blev tvungen att fråga chatgpt, så följande svar är 50/50.

Optimal säkerhet: experter och branschorganisationer rekommenderar att barn sitter bakåtvända så länge som möjligt, upp till bilbarnstolens maximala bakåtvända vikt- eller längdgräns ? i praktiken ofta upp till 5?6 års ålder eller upp till ca 25 kg. 

Svaret kan vara sponsrat av Big Bilbarnstol, så det tages som sagt med en nypa salt.

Fri fart för ett fritt folk!
15 080 Inlägg
för 1 timme sedan
Jesper328 skrev:
Tror jag hörde en rekommendation på en BVC att de skall sitta bakåtvända upp mot 7 års ålder.
Att de får sitta i kors med benen är skitsamma.
Fan blev tvungen att fråga chatgpt, så följande svar är 50/50.

Optimal säkerhet: experter och branschorganisationer rekommenderar att barn sitter bakåtvända så länge som möjligt, upp till bilbarnstolens maximala bakåtvända vikt- eller längdgräns ? i praktiken ofta upp till 5?6 års ålder eller upp till ca 25 kg. 

Svaret kan vara sponsrat av Big Bilbarnstol, så det tages som sagt med en nypa salt.

inte konstigt att ungarna idag blir så jävla korkade om dom ska sitta ihopmosad..    jag kan säga att jag vände stolen betydligt tidigare..   stackars barn och sitta helt ihopvikt absolut dummaste jag hört smile
men jag är inte förvånad man säger och gör så mycket korkat idagens samhälle  själv stog jag som 1åring mellan stolarna i farsans amazon med weber 45or och jag överlevde utan problem smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök