7363
Sök

Köpråd prisvärd långpendlarbim

3 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hej gott folk, här är ännu en köprådstråd gällande pendlarbil.

Jag pendlar ungefär 20 mil varje dag till och från jobbet och är ute efter en bränslesnål och driftsäker bil. Dragkrok är ett måste och eftersom jag är 2 m lång hade jag behövt en lite rymligare bil. Bilen behöver inte vara vacker men ska vara en bra maskin. Budgeten är max 30 000. Vad har ni för tips? Några modeller/motorer man ska passa sig för? Bensin eller diesel spelar ingen roll.

Bilar jag har sneglat på är Skoda Fabia/Octavia, Peugot Partner (praktiskt med lastutrymme då jag kör en del verktyg/maskiner osv. ibland), Opel Astra, Kia Ceed m.m.

Med vänlig hälsning, slagondrayer.

579 Inlägg
för 1 timme sedan
Avensis T25 uppfyller dina önskemål.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

6 279 Inlägg
för 1 timme sedan
30k är kaffepengar för en bil idag, du får ett vrak för de pengarna. Och du vill dessutom att den skall vara bränslesnål, driftsäker och hålla för pendling 20 mil om dagen? Hade det funnits såna bilar hade alla åkt omkring i dom.

3 Inlägg
för 16 minuter sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Avensis T25 uppfyller dina önskemål.

Ska kika, tack för tips!

3 Inlägg
för 133 sekunder sedan
Trådstartare
Utmarks-Loke skrev:
30k är kaffepengar för en bil idag, du får ett vrak för de pengarna. Och du vill dessutom att den skall vara bränslesnål, driftsäker och hålla för pendling 20 mil om dagen? Hade det funnits såna bilar hade alla åkt omkring i dom.

Det är ju det jag letar efter, ett ?vrak? som tar mig från punkt A till B som jag inte behöver vara särskilt rädd om mer än att underhålla den maskinellt och mekaniskt. Letar alltså inte efter något i toppskick, det får gärna finnas lite pill att göra på den så länge det inte är något allt för omfattande. Jag ser dagligen folk som kör runt i rishögar så..

Sök