för 2 timmar sedan
Trådstartare
Jahopp då va man här igen å söker rådgivning?
Jag skulle byta beläggen fram på min 9-5 aero -02 för dom hade på ett ungefär 1-2 mm anliggningsyta kvar.
Jag började med vänster och hade problem med att få tillbaka kolven men de gick tillslut med skruvtving men sen när jag skulle göra högersidan så fick jag tillbaka den ca 5mm innan det va tvärstopp i oket. Sen när jag skruvade skruvtvingen lite till så började det rinna vätska under bilen? Det läckte från locket på bromsvätske behållaren.
Jag testade att trycka ner bromsen ett par gånger med motorn av för att få ut lite vätska till oken men på vänstersidan rörde sig inte oket ett dugg. Men höger nöp det. Bromspedalen blev inte helt stum heller, den va mjuk oavsett hur många gånger jag pumpde.
Jag undrar:
1. om anledningen till att kolven på höger inte gick att pressa in för att den kärvat eller för att det blivit mycket tryck i systemet? Skyddsdamasken har ett hål i sig så jag befarar att den kärvat.
2. Om vänstersidan kärvat efter att jag pressat in den eller om den inte vill åka ut på grund av att det kommit in luft i systemet?
3. Kan jag orsakat någon skada till bromssytemet när jag pressat in så mycket vätska så att det läcker ut ur locket? Jag har kollat överallt å det läcker ingenstans.
Tacksam för svar?
Senast redigerat av Hakans20 (för 39 minuter sedan)