6088
Sök

Sålde bil köparen påstår dolt fel

Of World
3 395 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Presidento skrev:
zemet skrev:
Jag tror bara detta är en skrämseltaktik.

Du har ju inte haft något uppsåt att lura någon.

När och om dedär kravbrevet från "juristen" kommer så får du väll bestrida det.
Man brukar ha rätthjälp i hemförsäkringen.

Jag tror dock inte det finns någon "jurist"

Det kom ett brev utan avsändare med 2 frimärken med "jurist' innehåll och bolag. Där vill man att jag ska föra över 40k till ett privatkonto bl.a

När jag kontaktade bolaget med bestridan så svarar dom med: hej du måste ha kontakt fel bolag för vi har ingen affär med dig.

Jag hade kontaktat polisen, eller en advokat för rådgivning, i detta läge.
När advokatföretaget inte känns vid ärendet ligger det definitivt en riktigt jävla stor hund begraven.

Ja något lurt. Fick sms från köparen som undrade hur jag skulle göra angående kravet, uppenbarligen så har dom ju inget med själva juristbolaget att göra då jag redan överklagat där.

Jag svarade: Hej. Jag bestrider ert krav i sin helhet. Jag anser att något fel som jag ansvarar för inte föreligger. Vidare kommunikation får ske skriftligen.

Då svarar han att han skickar det till sin jurist igen med en följdfråga där han frågar: om jag förstår dig rätt så vill du inte betala eller laga felet på bilen

Jag har inte svarat på den frågan

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Of World
3 395 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Presidento skrev:
zemet skrev:
Jag tror bara detta är en skrämseltaktik.

Du har ju inte haft något uppsåt att lura någon.

När och om dedär kravbrevet från "juristen" kommer så får du väll bestrida det.
Man brukar ha rätthjälp i hemförsäkringen.

Jag tror dock inte det finns någon "jurist"

Det kom ett brev utan avsändare med 2 frimärken med "jurist' innehåll och bolag. Där vill man att jag ska föra över 40k till ett privatkonto bl.a

När jag kontaktade bolaget med bestridan så svarar dom med: hej du måste ha kontakt fel bolag för vi har ingen affär med dig.

Jag hade kontaktat polisen, eller en advokat för rådgivning, i detta läge.
När advokatföretaget inte känns vid ärendet ligger det definitivt en riktigt jävla stor hund begraven.

Ja något lurt. Fick sms från köparen som undrade hur jag skulle göra angående kravet, uppenbarligen så har dom ju inget med själva juristbolaget att göra då jag redan överklagat där.

Jag svarade: Hej. Jag bestrider ert krav i sin helhet. Jag anser att något fel som jag ansvarar för inte föreligger. Vidare kommunikation får ske skriftligen.

Då svarar han att han skickar det till sin jurist igen med en följdfråga där han frågar: om jag förstår dig rätt så vill du inte betala eller laga felet på bilen

Jag har inte svarat på den frågan

spillolja skrev:
Om köparen påstår fel, så borde något underlag finnas, tex. besiktning eller verkstadsprotokoll på felet/felets art
ett brev som inte den aktuella firman vill kännas vid, detta bör utan dröjsmål polisanmälas som bedrägeriförsök

Det står bara att hela växellådan är trasig och behöver repareras
Och att verkstaden skall ha sagt att lådan varit öppnad tidigare pga tydligen så var det någon del felmonterad (vilket känns konstigt då bilen gått bra under mina 4000 mil)

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

4 290 Inlägg
för 2 timmar sedan
gör nu ingenting, men kommer det något från domstol/kronofogden först då är det dags att agera

smile
Senast redigerat av spillolja (för 2 timmar sedan)

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

Of World
3 395 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
spillolja skrev:
gör nu ingenting, men kommer det något från domstol/kronofogden först då är det dags att agera

smile

Hur ska man agera? Ska man även skicka till berört bolag att någon utger sig för att vara dom? Men först efter ett sådant isåfall kommer:)?

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

4 290 Inlägg
för 1 timme sedan
Domstol tex. Tingsrätt  =  Konsultera en advokat
Kronofogden    =   Kravet bestrides

smile

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

Of World
3 395 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Jag återkommer med svar om hur det gått och vart det landat hehe.

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

362 Inlägg
för 31 minuter sedan
spillolja skrev:
Domstol tex. Tingsrätt  =  Konsultera en advokat
Kronofogden    =   Kravet bestrides

smile

Precis, i alla andra fall bara ignorera dem.

Sök