15007
Sök

Bakaxel val inför bygge:)

1 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Tjenare! Har ett stort tvivel just nu, håller på att bygga om min Nissan king cab och det ska inte hållas snålt! Målet är motorbygge av org td25 spis med mål på ca 300-400hk. Den ska även bodydroppas och uppgraderingar i broms-väg. Men dagens agenda är bakvagnen. Sitter nu på org bakaxel men har insett att jag inte kommer få de att lira med skivbromsar då jag ska sfro regga bilen och allt ska va godkänt. Hade kunnat köra delad bakaxel tex (w124) eller stel tex volvo (1031) huvudsaken är att jag behöver skivbromsar. Bilen är och kommer vara luftad. Är bra på å fabrikera och hade ändå behövt köra 4 länk på nuvarande  bakaxel och nästan all plats i världen för en bakaxel. Ända jag behöver lista ut är spårvidden men tänker som så att med delad så spelar de inte så stor roll (leka med camber)
Jajajja men håller på å bli galen över att tänka ut hur ja ska lösa detta så behöver lite synpunkter från andra:)

6 016 Inlägg
för 1 timme sedan
Med 400hk diesel så känns ju som en Ford 9" axel med 4-länk är att föredra.
Sett nytillverkade plåtaxlar från USA för inte helt orimliga pengar och man kan då välja bredd på axeln så du får korrekt spårvidd.

Sök