13257
Sök

Mekplats + larmad förvaring på gården i nordvästra Skåne ? finns behovet?

för 44 minuter sedan
Trådstartare
Hej!

Vi har en gård mellan Landskrona och Helsingborg. Två saker står där och används inte till hälften av vad de skulle kunna:

Larmad förvaringshall: där bilen kan stå permanent. Tillgång dygnet runt via smarta lås, så man kommer in när man vill. Inget "bilen är inpackad till april", som på de flesta vinterförvaringar.

Verkstad: billyft och en rejäl kompressor.

Jag har gått och funderat på att öppna upp det här för ett mindre gäng. Inte som GDS-hall med drop-in och folk som kommer och går, utan fasta platser: bilen står kvar mellan gångerna, egen access, och man delar på verkstaden när man behöver lyften. Projektet får ta den tid det tar. Ingen som står och tittar på klockan.

Tänkt upplägg: 8?10 personer som sköter sig. Prisbild någonstans kring 1 400?1 800 kr/mån för plats + tillgång till verkstaden. Inte spikat på något sätt.

Jag ska vara tydlig med var jag står: det finns ingen verksamhet än. Försäkring och kommunala tillstånd ska på plats innan jag lovar någon någonting, och jag vet ärligt talat inte än om det ens går att lösa. Jag säljer alltså ingenting här. Jag försöker ta reda på om det är värt att driva vidare innan jag lägger pengar och tid på det.

Tre raka frågor:

1. Hur löser ni plats idag? Finns det redan ställen i nordvästra Skåne som jag missat, eller är det fortfarande svårt att hitta något som inte går via kontakter?

2. Vad hade ni betalat, och hur långt hade ni kört? Tågarp är ca 20 min från Helsingborg och Landskrona, 35 från Lund, 40 från Malmö. Och är det förvaringen eller verkstaden ni betalar för? Eller är det just kombinationen som är poängen?

3. Vad har jag inte tänkt på? Säg det rakt ut. Hellre att ni sågar idén nu än att jag lägger 200 000 på verktyg först och fattar det efteråt.

Tacksam för ärliga svar. Även de sura.

/Matthiashttps://www1.garaget.org/gallery/images/254/253344/253344-b2305a0febb5d57049703f3833384002.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/254/253344/253344-2c6daec5b94096d384cb4f08a7d5d1e0.jpg

Sök