7798
Sök

Intressekoll DIY Verkstad

1 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
Hej vi gör en intressekoll på en ny typ av verkstad!

Vi undrar om det finns personer i göteborgsområdet som hade varit intresserade av att ha ett månadsmedlemskap på en verkstad med billyft och verktyg. Vi vill få detta att gå ihop och är inte nödvändigtvis intresserade av att dra in massa pengar. Det ska vara ett trevligt ställe att åkta till när man under helgen vill mecka med bil motorcykel eller annat.

Hade detta varit intressant? Är det rimligt att betala 2000kr i månaden för den typen av månadsmedlemskap?

Har ni fler tankar om detta?

3 272 Inlägg
för 1 timme sedan
Jag hade varit väldigt intresserad av detta under min ungdom.
Definitivt en bra idé förutsatt att samtliga sköter sig, även om jag snarare skulle skippa ett månadsabonnemang och köra på ett bokningssystem som kostar X antal kronor per timme.
Även ta ut en avgift om någon t.ex inte städar efter sig.

Utrustningen skulle hållas strikt till enbart lyftar och diverse utrustning som gemene man ej har då det är väldigt lätt att mindre handverktyg slinker med någon hem.
Tänk luftverktyg, induktionsvärmare, osv.
Senast redigerat av Jesper328 (för 1 timme sedan)

4 194 Inlägg
för 41 minuter sedan
Går ju att "kvittera ut" verktyg.
Allt som inte sitter fast som lyft, kompressor, mm.
Då vet man vem som har vad.

Kvitteras en komplett hylsnyckelsats ut, ska en komplett returneras.  Har man sönder en hylsa (det händer) så ersätter man den.
Då kan det också blandas med egna verktyg. Man kanske bara behöver en bromsluftare för jobbet i fråga.
Resten har man.

För verktyg kommer att få fötter, i synnerhet om det "bara finns".  Både som medveten stöld och av ärliga misstag.

Jag tror det kunde funka, men jag tror också på billigare medlemskap och betald bokad tid. Ett problem som kommer uppstå med det, är om någon river isär och har fel del, alt, behöver fler delar och inte blir klar på bokade tiden.  Då blir nästa utan om det är fullbokat.

Ska man ha månadskostnad och "fri tillgång" så kan det också funka, men, då med färre medlemmar. Som en klubb.  Finns en sådan verkstads klubb i min kommun men för MC. Hur dom gör med verktyg och så vet jag inte.
Senast redigerat av Mossan1 (för 34 minuter sedan)

Sök