Tjena allesammans!
Tänkte bara kika in och uppdatera er om att Saaben nu är såld och att detta projekt därmed har nått sitt slut.
Det har blivit ganska dåligt med uppdateringar de senaste åren. Familjeliv, barn och andra prioriteringar har helt enkelt tagit över och tiden för bilen har blivit mindre och mindre.
Sedan senaste uppdateringen har bilen faktiskt fungerat jättebra. Under sommaren fick den dessutom tjänstgöra som pendlarbil och skötte sig riktigt fint hela vägen. Det känns faktiskt extra kul att kunna avsluta tråden med att bilen fortfarande gick och fungerade precis som den skulle när den lämnade mig.
När jag ser tillbaka på alla år med Saaben inser jag samtidigt hur otroligt mycket jag har lärt mig om bilar tack vare den. Det har skruvats, byggts om, felsökts, testats och ibland svurits en hel del, men framför allt har det varit väldigt roligt.
Jag vill därför passa på att tacka alla er som har följt projektet, kommenterat, hjälpt till och kommit med tips genom åren. Jag har kanske aldrig haft den största eller mest välbesökta projekttråden här på Garaget, men jag har verkligen uppskattat alla som hängt med längs vägen.
Planen var egentligen alltid att behålla bilen tills den en dag hamnade på skroten, men livet blir inte alltid riktigt som man tänkt sig. Jag har helt enkelt inte tiden längre och då känns det bättre att någon annan får ta över och förhoppningsvis fortsätta ta hand om den.
Jag hoppas att Saaben får leva vidare i många år till hos sin nya ägare.
Och ser ni en Cosmic Blue 9-5 med aero look och dubbla utblås ute på vägarna framöver så ge gärna en tumme upp. Det kan mycket väl vara den!
Ha det bäst allihopa och stort tack för alla dessa år!
/ Cevapcici
![https://www1.garaget.org/gallery/images/220/219663/219663-1e6607c69ccdf82e181ecf7a24c5eab7.jpg]()